مواظب آسیب‌ها باشید: اگر صورت‌تان زخم یا جوش داشته باشد، بلافاصله برای بهبود آن اقدام می‌کنید چون صورت دیده می‌شود و شما نمی‌خواهید نمای چهره‌تان خراب شود. پس چرا به پاهایتان به آن اندازه توجه ندارید؟ اگر در قسمتی از پاها زخم، بریدگی، جوش یا گزیدگی مشهود است برای بهبود وضعیت آن بکوشید، زیرا ظاهر پای شما را خراب خواهدکرد. از کرم‌های مناسب دست و پا استفاده کنید و مراقب باشید زخم‌هایتان بهبود یابند و پاهایتان ظاهری خوب بیابند. اگر مشکل جدی دارید حتما به پزشک مراجعه کنید.
کد خبر: ۸۲۴۷۹۰

زانوان تیره: معمولا پوست زانوان بیش از هرجای دیگر پا دارای سلول‌های مرده است. گاهی اوقات زانویتان را کمی کیسه بکشید و پس از آن، ماسک‌های گیاهی خانگی روشن‌کننده مانند ترکیب عسل و آب‌لیموی تازه روی آنها قرار دهید تا پوستی زنده و روشن پیداکنند.

تغذیه درست: صبحانه، ناهار و شامتان باید سروقت و حاوی مواد غذایی سالم باشد. مصرف میوه و سبزیجات را به اندازه کافی داشته باشید و به اندازه کافی آب بنوشید تا پوست‌تان آبرسانی شود.

ورزش: حرکت‌های ورزشی درست به شکل‌گیری فرم پای شما کمک فراوانی می‌کند. پیاده‌روی، دو، پریدن مثلا از روی طناب، ایروبیک، شنا، از پله بالارفتن و بسیاری ورزش‌های دیگر بهترین دوست برای پاهای شماست.

موهای زائد: پاها نباید مزرعه موهای زائد باشند. روشی را برای رفع این موها انتخاب کنید که برایتان از همه راحت‌تر است. اگر از تیغ استفاده می‌کنید مراقب باشید که منجر به بریدگی و زخم نشود.

رسیدگی به پوست پا: از موادی که با پوست پای شما سازگاری دارند استفاده کنید و آنها را به پاهایتان بمالید. روغن زیتون، گلیسیرین و گلاب، وازلین، روغن اسطوخودوس و بسیاری مواد دیگر برای پاهای شما مفیدند.

جوراب مناسب: هرگز از جوراب‌های نایلونی استفاده نکنید که خاصیتی جز از بین بردن پوست پاها ندارد. جوراب نخی بپوشید و از پوشش نایلونی استفاده نکنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها