یکی از دوستان تماس گرفته و می‌گوید کارم حسابی گره خورده به‌هم از دست این پسر ناخلف. نمی‌دانم چه خاکی به سر کنم. می‌گویم مگر چه شده برادر من؟ می‌گوید می‌خواهد در این سن ازدواج کند. می‌گویم مبارک است، این که عالی است.
کد خبر: ۸۲۴۷۶۶
در مصائب ریش‌ سفیدی

می‌گوید نه، باید شما پسرم را نصیحت کنی. تا جایی که من می‌دانم به شما ارادت دارد و حرف شما را زمین نمی‌اندازد.

(وقتی کار به اینجا می‌رسد که در خانواده حرف پدر را نمی‌خوانند و شخص ثالث غریبه‌ای باید پادرمیانی کند معلوم است که اوضاع حسابی قمر در عقرب است و پدر بدجور به بن‌بست رسیده است.)

می‌گویم بیشتر توضیح بده دوست من. می‌گوید پسرم با دختری از خانواده‌ای پولدار و متمول و حسابی مایه‌دار آشنا شده و دختر فوق‌الذکر هم حسابی دل به او بسته.

می‌گویم لابد از همین دخترهایی که نصف‌شب با 200 کیلومتر سرعت پورشه را می‌کوبند به درخت؟ می‌گوید دقیقا یک چنین دختری قرار است بشود عروس من شاعر و تازه با هم قرار گذاشته‌اند ماه عسل بروند قطب جنوب! با شنیدن این حرف نزدیک است از خنده منفجر شوم. با لحن جناب‌خان خندوانه می‌گویم قطب جنوب؟ می‌گوید بله.

بعد از کلی درددل قول می‌دهم با پسرش صحبت کنم و او را از این وصلت منصرف کنم و به قول امروزی‌ها مخش را بزنم... دو شب با خودم کلنجار می‌روم و شب سوم زنگ می‌زنم به آقای پدر که قرار است نان پسرش و خودش حسابی در روغن فرد اعلا بیفتد و خودش هم اصلا خبر ندارد.

می‌گویم من هر چه فکر می‌کنم، می‌بینم تیغم تا نزدیکی‌های خط استوا بیشتر نمی‌برد. قطب جنوب کار من نیست...!

***

پیامی دریافت کرده‌ام که فلان سایت یک عکس بامزه از شما زده و کلی هم ملت کامنت گذاشته‌اند. فوری می‌نشینم پای علامه گوگل و اسمم را می‌زنم ببینم ماجرا از چه قرار است.

صفحه‌ای باز می‌شود و می‌پرسد: آیا شما بالای 18 سال سن دارید؟ می‌گویم با اجازه بزرگ‌ترها بله. صفحه بعدی باز می‌شود و می‌پرسد: آیا اطمینان دارید؟ باز می‌گویم صددرصد.

بلافاصله صفحه بعدی باز می‌شود و می‌گوید شما برنده یک ساعت مچی از فلان شرکت شده‌اید با 90 درصد تخفیف. و می‌پرسد برای رفتن به صفحه بعدی اینجا را کلیک کنید. کلیک می‌کنم و چشمم روشن می‌شود به مشتی عکس و متن و گرافیک و انیمیشن و تبلیغات ابزار و ادواتی که برای اولین بار است می‌بینم و نمی‌دانم به چه کار می‌آید. ابزاری که حتما باید 18 سال به بالا داشته باشی!

پیش خودم می‌گویم اگر در همین حین رئیس اداره وارد اتاق شود و بپرسد در این سایت‌ها چه می‌کنی و من بگویم باور کنید اسم خودم را به علامه گوگل دادم و سر از اینجا درآوردم در اداره‌ای که فقط خبرگزاری فارس و مهر و تسنیم به انضمام سایت خود اداره و با ارفاق گوگل باز می‌شوند و دسترسی به سایر سایت‌ها نیاز به دستور از بالا دارد به من نمی‌گوید خر خودتی...؟

سعید بیابانکی - جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها