رئیس اتاق تعاون ایران:

بازار مسکن امسال رونق می گیرد

مدیر روابط عمومی بانک مسکن اعلام کرد، با اجرای طرح «رها» در بانک مسکن، امکان فروش آپارتمان‌های وامدار در سال‌های پایانی دوره بازپرداخت فراهم شد.
کد خبر: ۸۲۴۶۹۵

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مسعود ایزدی اظهار کرد: رها دارای این مزیت برای وام‌گیرنده‌هاست که مالکان آپارتمان‌های رهنی می‌توانند واحد خود را در عین باقی ماندن بخشی از اقساط وام آن، فک‌رهن کرده و بفروشند.

وی تصریح کرد: در این طرح افرادی که معادل 110 درصد اقساط باقی مانده وام خود، حساب در بانک مسکن افتتاح می‌کنند، از سود 20 درصدی سالانه بهره‌مند می‌شوند، بنابراین با سود دریافتی می‌توانند بخشی از اقساط باقی مانده وام خود را پرداخت کنند.

وی افزود: در حالت طبیعی و بدون استفاده از طرح رها، یک مالک آپارتمان وامدار، چنانچه بخواهد به هر دلیل ملک خود را فک‌رهن کند، باید کل اقساط باقی‌مانده را یکجا تسویه کند که این کار از توان اکثر وام‌گیرنده‌ها خارج است. اما با رها، افراد می‌توانند در عین آزادسازی ملک خود از رهن بانک مسکن، کماکان اقساط باقی مانده وام را به‌صورت تدریجی و ماهانه پرداخت کنند. برای این منظور، سپرده 110 درصدی، صرفا نقش ضمانت بازپرداخت باقیمانده تسهیلات را دارد که جانشین رهن ملک می‌شود.

برای استفاده از طرح رها باید حداکثر 60 قسط ماهانه باقی مانده باشد، اما در حال حاضر بانک مسکن این خدمت را بدون محدودیت به مشتریان ارائه می‌کند.

مالکان آپارتمان‌های وامدار (واحدهایی که به‌واسطه دریافت وام خرید یا وام جعاله، در رهن بانک مسکن هستند) به کمک این خدمت جدید، قادر می‌شوند طی پنج سال آخر دوره بازپرداخت تسهیلات، بدون آن‌که وام خود را تسویه کنند، واحد را فک‌رهن کرده و از مزایای این آزادسازی استفاده کنند.

از سوی دیگر علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برخی از ساختمان‌های مسکن مهر به دلیل استفاده از مصالح نامناسب و پایه و اساس ضعیف باید تخریب شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها