آنخل دی‌ماریا، دومین بازیکن گران تاریخ لیگ فرانسه شد

فرشته کوچک در پاریس

پیراهن شماره 7 منچستریونایتد یکی از مهم‌ترین پیراهن‌های فوتبال جهان است، این پیراهن که بر تن بزرگانی چون برایان رابسون، اریک کانتونا، دیوید بکام و کریستیانو رونالدو جلوه‌نمایی کرده بود، فقط یک فصل نصیب آنخل دی‌ماریا شد و او خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد، لیگ برتر انگلیس را ترک کرد و به فرانسه رفت. پس از هفته‌ها شایعه درباره پیوستن دی‌ماریا به تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن فرانسه، این بازیکن به طور رسمی با باشگاه فرانسوی قرارداد بست. این قرارداد تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی معتبر خواهد بود. باشگاه منچستریونایتد فروش دی‌ماریا را تائید و برای این ستاره آرژانتینی آرزوی موفقیت کرد. رقم قرارداد دی‌ماریا با پاری‌سن‌ژرمن 3/44 میلیون پوند برآورد شده است.
کد خبر: ۸۲۳۹۸۰

با این رقم، دی‌ماریا، دومین بازیکن گران‌قیمت تاریخ لیگ فرانسه لقب گرفت. رکورد گران‌قیمت‌ترین بازیکن لیگ فرانسه در سال 2013 با انتقال ادینسون کاوانی، مهاجم گلزن اروگوئه‌ای از تیم ناپولی ایتالیا در ازای 64 میلیون یورو به ثبت رسیده بود. دی‌ماریا تابستان گذشته در ازای 99 میلیون دلار (7/59 میلیون پوند) از رئال‌مادرید به منچستریونایتد پیوست و گران‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر انگلیس شد. وی پیش از این نیز از سال 2007 تا 2010 در بنفیکا و 2010 تا 2014 در رئال‌مادرید بود و به همراه این تیم فاتح رقابت‌های لیگ قهرمانان در سال 2014 شد. دی‌ماریا که مانند لیونل مسی در شهر روساریو در شمال شرق آرژانتین متولد شده است؛ سابقه 66 دیدار و 15 گل ملی را نیز در کارنامه دارد.

نامه خداحافظی

دی‌ماریا پس از آن که به تیم پاری‌سن‌ژرمن پیوست، در نامه‌ای خطاب به هواداران منچستر نوشت: «برای منچستریونایتد، این نامه را می‌نویسم تا از همه خانواده منچستریونایتد برای حمایت‌هایشان تشکر کنم. آنها در مدتی که در یونایتد بودم، همیشه از من حمایت کردند. می‌دانم که اوضاع بخوبی پیش نرفت و نتوانستم انتظارات را برآورده کنم، اما باور کنید، خودم هم خیلی ناراحت و متاسفم. گرچه در دوران ورزشی یک فوتبالیست گاهی اتفاقاتی ناخواسته به‌وجود می‌آید، اما به شما اطمینان می‌دهم همه تلاشم را کردم. همه تلاشم را کردم و بهترین‌هایم را ارائه دادم، اما فوتبال مثل ریاضی نیست. معمولا مسائل زیادی که فکرش را نمی‌کنیم و حاشیه‌ای است، تاثیر می‌گذارد و خروجی کار را تغییر می‌دهد. من در باشگاهی فوق‌العاده و بزرگ بازی کردم و متاسفم که اوضاع بخوبی پیش نرفت. می‌خواهم از همه مدیران و مربیان تشکر کنم. از همه کارکنان و بازیکنانی که به بهترین شکل از من حمایت کردند. مخصوصا همه هواداران که همیشه به من احترام گذاشتند و اعتمادشان را ثابت کردند. زمانش رسیده که به پی‌اس‌جی بروم، اما مطمئن باشید که منچستریونایتد برای همیشه در حافظه دی‌ماریا می‌ماند.»

واکنش فن خال

این پرسش حالا مطرح است که پیراهن شماره 7 منچستر را در فصل آینده چه کسی بر تن می‌کند؟ برخی ممفیس دیپای، هافبکی که این فصل از هلند به منچستر پیوسته را به عنوان وارث این پیراهن معرفی می‌کنند. لوئیس فن‌خال، سرمربی منچستر اما ترجیح می‌دهد، به جای فکر کردن به شماره پیراهن، به جانشین او فکر کند. فن‌خال درباره جدایی دی‌ماریا گفت: مشکل دی‌ماریا هم حل شد، اما از دست دادن او برای ما یک ضرر بزرگ است. در نشست خبری قبلی به شما گفتم که به دنبال بازیکنی خلاق و سرعتی هستیم؛ دی‌ماریا یکی از همین دسته بازیکنان بود و حالا ما باید به دنبال گزینه جدیدی باشیم. خود او بهتر از هرکسی می‌داند که دلیل جدایی‌اش چه بود. دی‌ماریا شروع خیلی خوبی داشت، اما نتوانست خودش را با ریتم فوتبال انگلیس وفق دهد. از این اتفاقات برای برخی بازیکنان بزرگ می‌افتد و چیز عجیبی نیست. فرهنگ فوتبال در انگلیس متفاوت با هر جای دیگری است و متاسفانه دی‌ماریا نتوانست خودش را خوب با این فلسفه فوتبالی مطابقت دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها