فن‌خال و مویس، عذر بازیکنان زیادی از میراث فرگوسن را خواستند

چه کسی میراث فرگوسن را نابود کرد؟

لیگ برتر انگلیس، امروز کار خود را در فصل جدید آغاز می‌کند

موج‌سواری روی هیجان فوتبال جزیره

جام جم ورزشی: تنها ساعاتی تا به صدا درآمدن سوت آغاز یکی از جذاب‌ترین لیگ‌های فوتبال دنیا باقی مانده است.
کد خبر: ۸۲۳۹۰۳
موج‌سواری روی هیجان فوتبال جزیره

به گزارش جام جم ورزشی ، فصل جدید لیگ برتر انگلیس از امروز آغاز می‌شود و همچون همیشه، 20 تیم سطح اول این کشور تا ماه می‌ سال 2016 برای قهرمانی و بقا با یکدیگر می‌جنگند. قدرت‌های فوتبال جزیره در این تابستان، نقل و انتقالات قابل توجهی داشتند و تا امروز پیش از پایان رسمی مهلت نقل و انتقالات تا روز اول سپتامبر، این تیم‌ها بیش از 500 میلیون پوند هزینه کرده‌اند. در این میان، سه نیمکت ورزشگاه‌های انگلیس مربیان جدیدی را به خود خواهند دید، منچستریونایتد و لیورپول بیشترین میزان هزینه‌ها را داشته‌اند و چلسی و منچسترسیتی به آرامی کار خود را دنبال کردند. از سوی دیگر ضلع آخر پنج ضلعی قدرت در فوتبال انگلیس یعنی آرسنال، جنجال‌برانگیزترین خرید فصل را به خود اختصاص داد و توانست پیتر چک، دروازه‌بان سابق تیم همشهری را به امارات بیاورد و با او در مقابل چلسی، قهرمانی کامینیتی شیلد را تصاحب کند. پیش از این که تا ساعاتی دیگر، لیگ برتر با بازی حساس منچستریونایتد و تاتنهام آغاز شود، نکته‌هایی مهم از فصل جدید لیگ برتر می‌خوانیم.

روشن شدن آتش خط میانی

چندی پیش در باره نبود هافبک‌های سرشناس در خط میانی منچستریونایتد نگرانی‌های زیادی وجود داشت، اما اکنون نگرانی‌ای که وجود دارد، وفور این نوع هافبک‌ها زیر دستان لوئیز فن خال است. حالا دیگر کسی نمی‌تواند از حضور تام کلورلی و اندرسون شکایت کند، چراکه در میانه میدان، باستین شواین اشتایگر آلمانی و مورگان شیندرلین یکی از بهترین بازیکنان فوتبال انگلیس طی سه سال گذشته، به جمع بازیکنانی چون مایکل کریک، مارونه فلینی و آندره هررا اضافه شده‌اند و اکنون سوال این است که فن خال چگونه می‌تواند میان این ثروت ارزشمند خود تعادل ایجاد کند؟ رقیب یونایتدها در این وضعیت همسایه شمالی‌شان لیورپول است که اگرچه رحیم استرلینگ و استیون جرارد را از دست داد، اما توانست کریستین بنتکه، جیمز میلنر، دنی اینگز و روبرتو فیرمینو را خریداری کند. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم کدام یک از آنها در خط دفاعی سازماندهی خوبی دارند.

تکنولوژی آیرودینامیک اختصاصی

در میان هیاهوی مرسوم در پنجره تابستانی نقل و انتقالات شرکت اسپانسر توپ‌های لیگ برتر، جدیدترین ابداع خود در توپ‌های مدرن فوتبال را اعلام و این توپ را با نام اوردم 3 به قیمت 95 پوند به بازار عرضه کرد؛ توپی که گفته می‌شود پیشرفته‌ترین توپ تاریخ فوتبال با داشتن تکنولوژی آیرودینامیک اختصاصی است. این توپ از چرم دست ساز ساخته شده و شعارش این است «این سفید و قرمز است و تو می‌توانی به آن ضربه بزنی.»

رکوردشکنی نقل و انتقالات

سه سال پیش یوفا شعار «همه خانواده فوتبال» را ارائه و روح اقتصاد جوانمردانه را در میان فوتبال اروپا جاری کرد تا از حریص بودن، هزینه‌های دیوانه‌وار و اقتصاد پریشان جلوگیری کند. مسئولان یوفا این تابستان را با قوانینی که اتخاذ کرده بودند به آرامی پشت سر می‌گذارند و از این بابت خوشحالند که توانسته‌اند با جلوگیری از عملکرد افراطی سرمایه‌گذاران ثروتمند در فوتبال، سلامت فوتبال را حفظ کنند. یوفا اگرچه فعالیت‌های پاری‌سن‌ژرمن و منچسترسیتی را محدود کرده، اما شیخ منصور در این تابستان هم بیکار ننشست و با 49 میلیون پوند رحیم استرلینگ را جذب کرد. با این حال در این فصل لیگ برتر پیش از پایان فصل نقل و انتقالات که کمتر از یک ماه دیگر به پایان آن باقی مانده‌، رکوردشکنی کرده و رکورد 835 میلیون پوند را بر جا گذاشته است.

چه کسی زودتر اخراج می‌شود؟

وقتی به اواسط ماه سپتامبر برسیم، پیش‌بینی‌ها برای این که کدام مربی زودتر از باقی همکارانش اخراج می‌شود، آغاز می‌گردد. در میان رقبا نام دیک ادووکات مانند همیشه دیده می‌شود، مردی که تصمیم گرفت در این فصل هم در ساندرلند بماند. از سوی دیگر باید ببینیم مالکان لیورپول تا چه زمانی به صبر خود و وفاداری برای برندون راجرز ادامه می‌دهند؛ مردی که حتی پتانسیل اخراج در اواخر فصل گذشته را هم داشت. لسترسیتی، مرد متفکر ایتالیایی یعنی کلودیو رانیری را روی نیمکت خود می‌بیند؛ مردی که جذابیت بیشتری برای کسب موفقیت در مقایسه با نایجل پیرسون دارد. اسلووان بیلیچ در وستهام آسیب‌پذیر است و ممکن است در صورت ناکامی در همان هفته‌های نخست این تیم را ترک کند. با این حال به نظر می‌رسد شانس اول این رقابت کیکه فلورس در واتفورد باشد، چراکه تیمش در 12 ماه گذشته تاکنون 5 مربی عوض کرده است.

اعتراض به قیمت بلیت

با توجه به این که شبکه‌های تلویزیونی در فصل جدید تصمیم دارند جزئیات بیشتری از اتفاقات بازی را در اختیار تماشاگران تلویزیونی قرار دهند، پیش‌بینی می‌شد قیمت بلیت‌ها ارزان شود اما این‌گونه نشد. این در شرایطی است که دو شبکه تلویزیونی پخش‌کننده بازی‌ها، تقریبا همه بازی‌ها را نشان می‌دهند. در روزهای اخیر اعتراضات زیادی از سوی هواداران تیم‌های مختلف برای بازگرداندن قیمت بلیت به 20 پوند صورت گرفت.

یک بارنلی جدید

برای اولین‌بار در تاریخ خود، بورنموث توانست وارد لیگ برتر شود. ادی هوو توانست خون تازه به جان این تیم تزریق کند و قهرمانی لیگ دسته اول را به ارمغان بیاورد. این تیم در اولین بازی لیگ برتری‌اش به مصاف استون ویلا می‌رود، اما این تیم چگونه با حریفان قدرتمندش روبه‌رو می‌شود؟ تیم پر از ژنرال‌هایی است که آماده نبرد هستند، اما باید پذیرفت این ژنرال‌ها تجربه کافی برای حضور در لیگ را ندارند. آیا آنها یک سوانسی دیگر یا بارنلی جدید خواهند بود؟ شاید آمیزه کوچکی از هر دو. این تیم در دفاع آسیب‌پذیر است اگرچه به واسطه داشتن مالک ثروتمند روسی ماکسیم دمین، پول‌های بیشتری از بارنلی خرج کرده است.

درخشش دوباره هری کین

فصل گذشته در چنین زمانی موریسیو پوچتینو به این نتیجه رسید که هری کین می‌تواند بار خط حمله تاتنهام را بر دوش بکشد. حالا این بازیکن 22 ساله اصلی‌ترین امید آینده فوتبال انگلیس است و فصل جدید را در حالی آغاز می‌کند که نامش در میان زهرناک‌ترین مهاجمان لیگ برتر جای گرفته است. کین فصل گذشته درخشان بود و صحنه‌های برجسته عملکرد او، از نقش بسزایی که در پیروزی تاتنهام مقابل آرسنال و چلسی در وایت هارت لین داشت، خبر می‌دهد. تاتنهام با گل‌های او 24 امتیاز به دست آورد و هیچ بازیکن دیگری نتوانست با رکورد او برابری کند. آیا کین می‌تواند در این فصل به درخشش خود ادامه دهد؟

تشنگی گل فالکائو

آیا فالکائو یک فرناندو تورس دیگر خواهد بود یا به مسیر گذشته اش باز خواهد گشت؟ این اکنون جدی‌ترین نگرانی هواداران چلسی پیش از آغاز فصل جدید مسابقات است. زمان دوری نبود که بسیاری از تیم‌های اروپایی خواهان به خدمت گرفتن رادومل فالکائو بودند، اما پس از انتقال قرضی‌اش به منچستریونایتد او از فهرست خرید بسیاری از تیم‌ها خط خورد. به همین دلیل، تصمیم چلسی برای خرید این مهاجم کلمبیایی شوکه‌کننده بود. مورینیو اکنون یک شانس دیگر به فالکائو داده تا باردیگر بتواند اعتماد به نفس خود را بازیابد. اگر مورینیو بتواند شرایط ایده‌آل فالکائو را بازیابی کند، یکی از بزرگ‌ترین خریدهای فصل را انجام داده است.

نبرد شبکه‌های تلویزیونی

در این فصل هم شبکه‌های مختلف تلویزیونی انگلیس برای جذب مخاطب تماشای بازی‌های لیگ برتر، حیله‌های جدیدی به کار گرفتند. شبکه تلویزیونی بی‌تی سرشناس‌ترین داور سال‌های اخیر انگلیس که بتازگی بازنشسته شده، هاوارد وب را برای مباحث داوری در اختیار گرفته و ایان رایت را پس از هفت سال برای روزهای بازی، به شبکه خود بازگردانده است. رایت هفت سال قبل با این بهانه که مسئولان شبکه او را دلقک فرض کرده‌اند، این شبکه را ترک کرد. شبکه اسکای هم همچنان با تیری هانری موفق است چراکه او فصل گذشته با استفاده از بازیکنان آرسنال از جمله اولیور ژیرو عروسک‌هایی را تبلیغ می‌کرد که فروش خوبی در بریتانیا داشتند. در این فصل شبکه اسکای 116 بازی را زنده پخش می‌کند و شبکه بی‌تی 38 بازی از جمله اولین بازی فصل میان تاتنهام و منچستریونایتد را زنده نمایش می‌دهد.

منبع: گاردین

عرفان خماند

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها