طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۸۲۳۰۳۶
تو ناخدا نیستی کریستف!

سیاست روز : اندیشکده آب‌های خروشان

جراید: وکیل‌مدافع علی مطهری از برگزاری اولین جلسه دادگاه موکلش در صبح روز سه‌شنبه - ۱۳ مردادماه - خبر داد.
با توجه به تاریخ حمله به ایشان و نخستین جلسه دادگاه پیش‌بینی می‌کنید که...
الف) آخرین جلسه دادگاه چهل سال بعد در چنین روزی برگزار شود.
ب) آخرین جلسه دادگاه زمانی برگزار می‌شود که شاهدان به دلیل کهولت سن جان سپرده‌اند فلذا پرونده مختومه می‌شود.
ج) در آخرین جلسه دادگاه برادر علی مطهری به دلیل بیماری آلزایمر چنین حمله‌ای را به یاد نمی‌آورد و تکذیب می‌کند.
د) همانجا با رعایت شئونات اخلاقی و موازین سیاسی و عنایت به دیپلماسی فشار از پایین و مهرورزی از بالا، روبوسی می‌کنند و کار به جلسه بعدی نمی‌کشد.

مهم‌ترین نیاز کشور گسترش فضای گفت‌وگو درباره آب است.
عبارت فوق از کدام اندیشمند زیر است؟
الف) سقراط - عضو اندیشکده آب‌های آرام آتن
ب) افلاطون - عضو اندیشکده آب‌های خروشان یونان
ج) سیروس آبدزدک نژاد از ورامین - عضو اندیشکده آب‌های سطحی
د) برادر اسفندیاری دبیر و عضو شورای اندیشکده آب (به جان ننجون همچین اندیشکده‌ای داریم در مملکت)

کدام یک از خبرهای زیر واقعیت ندارد؟
الف) شهرداری با کیوسک‌های مطبوعاتی که سیگار می‌فروشند برخورد می‌کند.
ب) شهرداری با کیوسک‌های سیگار‌فروشی که گاهی هم روزنامه می‌فروشند برخورد می‌کند.
ج) هر بار شهرداری کیوسک‌داران متخلف را تهدید می‌کند، بچه خرس روی آدامس خرسی بلند بلند می‌خندد.
د) هیچکدام

قانون : تو ناخدا نیستی کریستف!

چهارم آگوست سال 1492 میلادی؛ کریستف کلمب دریانورد ایتالیایی که در خدمت دولت اسپانیا بود، آماده می‌شد تا سفر تاریخی خود را شروع کند. او سه کشتی داشت و اکثر خدمه‌اش را زندانیان محکوم به مرگ تشکیل می‌دادند. به گزارش تاریخ‌نگاران از بندر «پالوس» خیل کثیری از مردم هوشیار اسپانیا که در مراسم بدرقه او شرکت کرده بودند، با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا، نشان دادند مردم ستمدیده غرب از بیخ و بن حتی با کشف آمریکای جهانخوار مخالفند. گفته می‌شود چند روز پس از آغاز سفر، کلمب روی عرشه کشتی رفت و گفت: «آقایان، من قطب‌نمام رو جا گذاشتم، شما قطب‌نما خدمتتون نیست؟» ولی خدمه جملگی داشتند کندی کرش بازی می‌کردند و حرف کلمب را به شارژر گوشی‌شان هم حساب نکردند و این شد که هندی‌ها بدشانسی تاریخی آوردند و کشتی به جای رسیدن به هند، سر از آن قاره منحوس
در آورد و گرنه الآن هند، آمریکا بود. قشنگ می‌توانستیم از راه زمینی برویم لاس وگاس. ای لعنت بر آن قطب‌نمای نداشته‌ات کریستف! تو ناخدا نیستی کریستف!

آرمان: وا شهاب سنگا !

اخبار ضد و نقیض درباره شهاب سنگینی که رویت شده (و در عین حال که رویت شده، رویت هم نشده!) همچنان به گوش می‌رسد. پس از اینکه ثابت شد چشم مردم از چشم مسئولان قوی‌تر است و ما مانده‌ایم حالا که قرار است چشم مردم خبر از افتادن شهاب سنگ را بدهد، این همه سازمان عریض و طویل را چرا گلخانه نمی‌کنیم که کارآیی هم داشته باشند؟

به هرحال امروز قصد داریم واکنش مسئولان به اتفاق سقوط شهاب سنگ (و کلا چنین اتفاقاتی) را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم؛ در لحظه سقوط شهاب سنگ، طبیعتا مسئولان یا خواب هستند یا خودشان را به خواب زده‌اند یا دوست دارند خواب باشند!چند دقیقه پس از سقوط شهاب سنگ، یکی از مسئولان در حالی که دکمه‌های پیراهن خود را می‌بندد و کت خود را صاف می‌کند، پشت میکروفون می‌آید و خطاب به خبرنگاران حاضر در جلسه می‌گوید«ما از این چیزها توی کشورمان نداریم، بفرمایید، دیر وقتِ، مزاحم خواب مردم نشو داداش من!»

وازده ساعت پس از سقوط شهاب سنگ، یکی از مسئولان در حالی که لبخندی زده و روی لپ سمت چپش چال انداخته، خطاب به خبرنگاران می‌گوید«این شیء نورانی قطعا یه کفترِ زیر دم طلایی بوده که به علت تشعشع نور و بالا بودن میزان اینرسی و کم بودن حجم چگالی از معادله دو مجهولی و کروموزوم ایکس در قرن ششم هجری بدین صورت دیده شده، می‌دونم هیچی از حرف بنده رو متوجه نشدید، خودمم متوجه نشدم!»یک روز پس از سقوط شهاب سنگ، یکی دیگر از مسئولان در حالی که سعی می‌کند خودش را جزئی از بدنه جامعه نشان بدهد، خطاب به دوربین‌ها می‌گوید«بنده سقوط شهاب سنگ را تایید می‌کنم» سپس یک نفر می‌آید و درِ گوشش یک چیزی می‌گوید و وی مجددا رو به میکروفون می‌گوید«بنده سقوط شهاب سنگ را تکذیب می‌کنم» سپس یک پیامک به موبایلش می‌آید، آن را می‌خواند و مجددا رو به دوربین می‌گوید«بنده تکذیب سقوط شهاب سنگ را تکذیب می‌کنم» سپس تلفن همراهش زنگ می‌خورد، سرش را به نشانه تایید تکان می‌دهد و دوباره می‌گوید«تکذیب بنده تکذیب سقوط تکذیب شهاب تکذیب را تکذیب می‌کند» سپس کمی فکر می‌کند و مجددا پشت میکروفون فریاد می‌زند«تکذیب می‌کنم» و ازا اتاق خارج می‌شود.

در این‌باره واکنش برخی از رسانه‌ها که از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم فقط کشف نکرده‌اند که کفگیر و دم‌کنی و گیربکس هم می‌توانند کارکرد سیاسی داشته باشند، در این رابطه خواندنی است؛ رسانه تندرو: تصاویر تکان‌دهنده از سقوط شهاب سنگی که توسط فابیوس به داخل کشور حمل شده است!رسانه خیلی تندرو: آیا دولتمردان در خواب هستند که یک شهاب سنگ بدین راحتی وارد هوای کشور می‌شود و سقوط می‌کند؟

رسانه دلواپس: انصافا با وجود چنین اتفاقی دیگر حق داریم دلواپس شویم، نگویید نه که ناراحت می‌شویم، وااسفا، وامصیبتا، وادلواپسا، وا شهاب سنگا! رسانه‌ای که بقیه رسانه‌های جلویش لاک‌پشت هستند: این خبرگزاری تا پیدا کردن این شهاب سنگ بیگانه و گذاشتن حق او و ایادی‌اش از جمله کهکشان راه شیری کف دستشان تعطیل خواهد بود!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها