شهید والامقام عبدالله ویسی یکی از فرماندهان دلاور منطقه غرب کشور بود که در سن 40 سالگی و در سال 65 در منطقه شاخ شمیران ثلاث باباجانی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
کد خبر: ۸۲۳۰۲۱
شهیدی که پس از 15 سال شناسایی شد

کیومرث ویسی فرزند این شهید والامقام گفت: زمانی که پدرم به شهادت رسید هشت سال بیشتر نداشتم اما خاطرات بسیار شیرینی را از ایشان به یاد دارم.

وی افزود: به گفته همرزمان پدرم، وی در جبهه ها رشادت های زیادی را از خود نشان داد به گونه ای که بر اثر همین رشادت ها بود که به عنوان فرمانده گروهان انتخاب و یکی از معدود تک تیراندازان گردان بود.

ویسی خاطرنشان کرد: پدرم تا 15 سال پس از شهادت نیز مفقودالاثر ماند و در سال 80 بود که شناسایی و به خانواده تحویل داده شد.

این فرزند شهید با بیان اینکه پدرش در مردم داری و کمک به دیگران زبانزد خاص و عام بود گفت: ایشان تا آن جا که ممکن بود به دیگران کمک می کرد و هرگز دست نیازمندی را رد نکرد.

وی خاطرنشان کرد: شهادت عمویم در سال 63 و عمل جراحی که پدرم انجام داده بود هم مانع از ادامه حضورش در جبهه ها نشد تا آن جا که خود داوطلبانه به نبرد با دشمنان بعثی شتافت و در نهایت نیز به آرزویش که شهادت بود دست یافت.

ویسی گفت: پدرم اهل نماز، روزه و زکات بود و به خصوص در ماه مبارک رمضان به خیلی ها افطاری می داد و فرزندانش را نیز به صله رحم و خوش رفتاری با مردم تشویق و ترغیب می کرد.

وی ادامه داد: پدرم معتقد به اصل ولایت فقیه و عاشق امام راحل (ره) بود به گونه ای که همیشه از ایشان نزد خانواده حرف می زد و ما را با شخصیت معمار کبیر انقلاب اسلامی آشنا می کرد.

فرزند شهید عبدالله ویسی گفت: پس از گذشت سال ها از شهادت پدرم هنوز اقوام و آشنایان به نیکی از ایشان یاد کرده و احترام بسیار زیادی نیز برای ما قایل هستند که این به طور قطع به دلیل رفتار، اخلاق و مردمداری ایشان بوده است.

به گزارش ایرنا، کرمانشاه در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نزدیک به 10 هزار شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها