رقابت سنگین 7 ستاره در منچستر

اتاق 839 میلیارد تومانی

جام جم ورزشی: لوئیس فن خال، سرمربی هلندی منچستریونایتد در حالی که کمبودی از لحاظ بازیکن ندارد حالا یک چالش جدی پیش‌روی خود می‌بیند.
کد خبر: ۸۲۲۷۹۶
اتاق 839 میلیارد تومانی

به گزارش جام جم ورزشی ، این چالش قطعا در فصل جاری منچستریونایتد و فن خال را با مساله‌ای جدی مواجه خواهد کرد و این چیزی نیست جز تراکم بازیکنان درجه یک، آماده و البته بسیار گرانقیمت در خط هافبک شیاطین سرخ منچستر. در واقع حضور هفت بازیکن آماده در خط هافبک یونایتد اتفاقی است که سال‌های گذشته سابقه نداشته است این هفت بازیکن روی هم رفته بیش از 164 میلیون پوند (تقریبا معادل بیش از 839 میلیارد تومان) ارزش دارند. فن خال این همه هافبک درجه یک را چگونه یکجا می‌خواست و از این اتاق 839 میلیون پوندی چه کسانی قرار است قربانی شوند؟

با این هفت بازیکن در ادامه بیشتر آشنا می‌شویم، هفت بازیکنی که رقابتی سرسختانه و تمام عیار با یکدیگر برای قرار گرفتن در ترکیب خواهند داشت. رقابت هفت ستاره برای سه صندلی. چه کسی می‌برد و چه کسی می‌بازد؟

باستین شواین اشتایگر (قیمت: 14 میلیون پوند)

او اخیرا از بایرن مونیخ به منچستریونایتد آمده است. شواین اشتایگر در سال‌های اخیر نقشی غیرقابل انکار در قهرمانی‌های بایرن مونیخ در بوندسلیگا و البته قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا داشته است. هافبک آلمانی و جدید منچستری‌ها تابستان سال گذشته نیز با تیم ملی کشورش قهرمان جام جهانی 2014 شد. او در 30 سالگی شاید به اندازه گذشته آماده به نظر نرسد و البته اکنون نیز آماده نیست. همین باعث شد تا او در دیدار تدارکاتی تیمش مقابل بارسلونا غایب باشد. اشتایگر در خطر این قرار دارد که نیمکت‌نشین فصل آینده یونایتد باشد، آن هم در حالی که در سال‌های اخیر همواره ستاره‌ای بوده که در ترکیب بایرن به صورت ثابت به میدان می‌رفته است. خیلی غم‌انگیز است سرنوشت ستاره‌ای همچون آنخل دی ماریا در منچستریونایتد در انتظار باستین هم باشد. شواینی در اولدترافورد کار بسیار سختی پیش رو دارد.

مورگان اشنایدرلین (قیمت: 24 میلیون پوند)

اشنایدرلین یکی از اصلی‌ترین دلایل رسیدن ساوتهمپتون به لیگ اروپاست، البته او قرار نیست همراه این تیم در لیگ اروپا شرکت کند چرا که حالا بازیکن منچستریونایتد است. این هافبک فرانسوی از سوی آرسنال و تاتنهام هم پیشنهاد داشت، اما این منچستریونایتد بود که موفق شد با 24 میلیون تومان وی را مجاب به آمدن به منچستر کند. او فصل هیجان‌انگیزی پیش‌رو خواهد داشت. به نظر می‌رسد او برای جا افتادن در ترکیب منچستریونایتد به زمان نیاز داشته باشد بنابراین هیچ جای تعجیب نیست که در ابتدا او را نیمکت‌نشین ببینیم.

مایکل کریک (قیمت: 18 میلیون پوند)

کاپیتان دوم منچستریونایتد یکی از دو بازمانده آخرین قهرمانی منچستریونایتد در لیگ قهرمانان اروپاست. او که در سال 2006 به منچستریونایتد پیوست مدتی با این انتقاد روبه‌رو بوده که به اندازه کافی پویایی ندارد اما اکنون یکی از آماده‌ترین بازیکنان منچستریونایتد به شمار می‌رود. فن خال او را بازیکنی قلمداد می‌کند که می‌تواند تاثیر زیادی بر تیم داشته باشد. این بازیکن تاثیرگذار اما در خطر نیمکت‌نشینی قرار دارد. او نیز از جدی‌ترین گزینه‌های قفل و زنجیر شدن به نیمکت به شمار می‌رود.

خوآن ماتا (قیمت: 38 میلیون پوند)

ماتا وقتی متوجه شد خوزه مورینیو سرمربی چلسی دیگر به او اعتقادی ندارد، اواسط فصل 2014 جمع آبی‌پوشان لندنی را ترک کرد تا با 38 میلیون پوند راهی منچستریونایتد شود. ماتا در منچستری که دیوید مویس سرمربی‌اش بود و بدترین نتایج 20 سال اخیر را کسب می‌کرد، عملکرد خوبی داشت. او زیر نظر لوئیس فن خال حتی به بازیکن تاثیرگذارتری تبدیل شد و اکنون بازیکنی به شمار می‌رود که کمتر احتمال نیمکت‌نشینی او وجود دارد با این حال وی نیز به طور کامل جایگاه خود را در ترکیب یونایتد تضمین شده نمی‌بیند، بخصوص آن که رقیبانی سرسخت و گرانقیمت مثل خودش دارد. این اسپانیایی خلاق‌ترین بازیکن منچستریونایتد به شمار می‌رود.

آندر هررا(قیمت: 29 میلیون پوند)

او تابستان سال گذشته به منچستریونایتد ملحق شد. هررا بازیکنی بود که با نظر مستقیم دیوید مویس سرمربی اسبق منچستریونایتد جذب شد. جالب است بدانید وقتی هررا رسما با منچستریونایتد قرارداد بست که دیگر مویس اخراج شده بود. فن خال اما اعتقاد چندانی به این هافبک گرانقیمت ندارد و این مکزیکی را بیشتر روی نیمکت می‌نشاند بنابراین یکی از گزینه‌های اصلی نیمکت‌نشینی خط هافبک یونایتد همین هررا است. او 38 مرتبه برای شیاطین سرخ بازی کرده و هفت گل هم زده است.

مروان فلاینی (قیمت 5/27 میلیون پوند)

او سمبل دوران ناکامی دیوید مویس در منچستریونایتد بود. زمانی که مویس به عنوان سرمربی منچستریونایتد انتخاب شد، فلاینی را هم از تیم قبلی خودش یعنی اورتون به منچستر آورد که خرید بسیار بدی برای این باشگاه پرافتخار انگلیسی محسوب می‌شد. اما فلاینی یک فصل بعد زیرنظر لوئیس فن خال سرمربی هلندی منچستریونایتد زمین تا آسمان فرق کرد و به بازیکن بهتری تبدیل شد. او حتی گاهی اوقات در فصل گذشته ستاره تیمش می‌شد. فلاینی اما این فصل با رقبای آماده‌اش در خط میانی کار مشکل‌تری دارد. فلاینی ولی خوب یاد گرفته در منچستر چگونه خودش را ثابت کند. او فصل گذشته با آمدن ستاره بسیار گرانقیمتی به نام آنخل دی ماریا اصلا قافیه را نباخت و حتی به بازیکن بهتری هم تبدیل شد و حالا اضافه شدن چند رقیب دیگر انگیزه‌های او را چند برابر خواهد کرد.

دالی بلیند (قیمت 14 میلیون پوند)

این هلندی سال 2014 از آژاکس به منچستریونایتد آمد. بلیند مهارت زیادی دارد تا در پست‌های مختلف بازی کند، اما در خط هافبک بخصوص در سمت چپ بازیکن کارآمدتری است. او شاید از بقیه رقیب‌هایش ارزانقیمت‌تر باشد، اما حداقل فن خال اعتماد زیادی به این بازیکن دارد. بلیند ممکن است در فصل پیش‌رو ستاره‌های گرانقیمت‌تر از خودش را نیمکت‌نشین کند، شاید هم سرنوشت متفاوتی در انتظار او باشد.

منبع: دیلی میل

مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها