اوباما از پشت به اعراب خنجر زد

داعش به دنبال تصرف جهان

پادشاه عربستان که به همراه یک هزار نفر از اعضای خاندان خود برای تعطیلات به فرانسه رفته بود بطور غیرمنتظرانه به این سفر پایان داد.
کد خبر: ۸۲۲۷۵۱
پایان غیرمنتظره تعطیلات شاه سعودی

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، در حالیکه قرار بود «ملک سلمان» به مدت سه هفته برای تعطیلات در سواحل فرانسه حضور داشته باشد اما بعد از گذشت تنها هشت روز از اقامت وی در فرانسه به یکباره سلمان این کشور اروپایی را ترک کرده و عازم مغرب شد.

ملک سلمان در حالی به تعطیلات خود در فرانسه پایان داد که یک هزار نفر از افراد خاندان سعودی وی را همراهی می کردند.

از آنجا که اقامت ملک سلمان در منطقه «ریوریرا» در سواحل فرانسه مشکلاتی را برای مردم این منطقه بوجود آورده بود، نامه ای مشتمل بر ۱۰۰ هزار امضا از سوی ساکنان آن در اعتراض به حضور خاندان سعودی تهیه و در رسانه ها منتشر شده بود.

هنوز علت پایان ناگهانی تعطیلات ملک سلمان در فرانسه اعلام نشده است.

واکنش عارف به ائتلاف روحانی و لاریجانی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قطعاً دولت نمی‌تواند در انتخابات مجلس دهم دخالتی داشته باشد و فقط برگزار کننده انتخابات است.

محمدرضا عارف در گفت‌وگو با فارس، در مورد ائتلاف لاریجانی و دولت در جریان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این طبیعی است، اینها بحث‌هایی است که در فضای سیاسی پیش بیاید هرکسی نقطه‌نظر خود را می‌گوید.

وی افزود: باید این را پذیرفت که هیچکس یک جبهه خاص را نمایندگی نمی‌کند به همین دلیل صداهای مختلفی در جبهه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان شنیده می‌شود، امیدواریم این دو جبهه بزرگ و ارزشمند راهبردهای نهایی خود را هرچه سریع‌تر اعلام کنند.

عارف در پاسخ به این پرسش که تصمیم خود شما برای انتخابات چیست، گفت: هنوز زود است وارد مصداق نشده‌ایم و معتقدیم ابتدا باید راهبردهای حضور را مشخص کنیم بعد وارد مصادیق شویم و طبیعتاً وقتی وارد مصداق شدیم بنده نیز هرچقدر نیاز باشد در خدمت خواهم بود.

اعلام کاندیداتوری آیت الله هاشمی برای خبرگان

آیت الله هاشمی رفسنجانی در گفت و گویی مشروح با هفته نامه «طلوع صبح» و سایت «انتخاب» اعلام کرد که قصد دارد در انتخابات مجلس خبرگان کاندیدا شود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سئوالی در مورد اهمیت دو انتخاباتی آتی (مجلس و خبرگان) گفت: این دو انتخابات بسیار مهم و جزو مهمترین انتخابات ما هستند. هرکس تعهد اسلامی و ملی دارد، باید خودش را آماده کند و در انتخابات حضور داشته باشد.

آیت الله هاشمی اضافه کرد: کسانی که خود را صالح می‌دانند، نامزد شوند و اگر در آن سطح نیستند، برای رأی دادن بیایند. اینجا بسیار مهم است و نتیجه‌اش هم به همه‌ی ایرانی‌ها بر می‌گردد. این‌گونه نیست که یک عده ببرند و یک عده ببازند. نتیجه‌ی مثبت و منفی‌اش به همه برمی‌گردد. لذا خوب است که همه کسانی که احساس ملی‌گرایی دارند یا اسلامی و یا انقلابی هستند و هر چه که هستند و یا هر سه هستند، بیایند و در انتخابات شرکت کنند و بی‌تفاوت نباشند.

وی در پاسخ به این سئوال که «آیا حضرت‌عالی قرار است تحرکی داشته باشید؟» ، گفت: من در مجلس نمی‌توانم شرکت کنم، ولی بنا دارم در خبرگان شرکت کنم.

مورد عجیب مک دونالد در ایران

روزنامه نیویورک تایمز گزارشی به قلم توماس اردبرینک در مورد رستوران مش دونالد در ایران و شباهت ها و تفاوت های آن با رستوران زنجیره ای مک دونالد منتشر کرده است.

نماد تجاری دیگر رستوران زنجیره ای مک دونالد یعنی دلقک همیشه خندان با کت قرمز، شلوار زرد و کفش های بزرگ قرمز نیز در این رستوران ایرانی دیده می شود.

در هفته های پس از دستیابی به توافق هسته ای که تحریم های بین المللی برضد ایران را لغو خواهد کرد و از تغییر احتمالی دیدگاه انقلابی ایران در برابر شرکت های آمریکایی حکایت دارد، هنوز هیچ شعبه ای از مک دونالد در تهران باز نشده است.

مک دونالد در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد، نوشته است: «ما تاریخ دقیقی برای افتتاح رستوران های مک دونالد در ایران تعیین نکرده ایم.» اما در عین حال از ایرانیان علاقمند به همکاری دعوت می کند برگه درخواست را تکمیل کنند.

غیر از مش دونالد رستوران های دیگری هم در ایران وجود دارند که با تغییر کوچکی در نام خود فعالیت می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها