جام جم ورزشی: پیروزی های رئال مادرید مقابل حریفان در تور تابستانی و گلزنی های کریستیانو رونالدو؛ بله، این چیزی است که هواداران رئال می خواستند ببیند.
کد خبر: ۸۲۲۶۹۳
تیرگی روابط بین رافا و کریس

به گزارش جام جم ورزشی ، کریستیانو حالا می خندد و این می تواند مهم ترین نکته برای هواداران رئال مادرید باشد.

چند روز قبل از اخراج کارلو آنچلوتی ایتالیایی از سمت سرمربی گری رئال مادرید بود که رونالدو در حساب توئیتر خود از این مربی دفاع کرد و تمایل خود را برای کار کردن مجدد با این مربی ادامه داد. این پیام توئیتر پیام واضحی برای فلورنتینو پرز محسوب می شد. ستاره اول رئال مادرید با این پیام به طور غیر مستقیم به پرس گفت که نمی خواهد آنچلوتی از رئال برود و مربی دیگری جانشین او شود. اما پرس به حرف رونالدو کوچک ترین اهمیتی نداد. آنچلوتی اخراج شد و به جای او رافائل بنیتس آمد، مربی ای که به نظر می آید از همان ابتدا رونالدو احساس خوبی درباره او نداشت. این را می توان از رفتارهای رونالدو فهمید.

نخستین جرقه ها

اوایل همین ماه بود که مرد سال فوتبال جهان در دو سال اخیر نخستین واکنش خود را به انتخاب بنیتس نشان داد. او به یکی از شبکه های تلویزیون پرتغال گفت: "من واقعا می خواهم کار کردن با بنیتس را شروع کنم." اما حالت چهره و لحن کریس حاکی از چیز دیگری بود. او در جمله بعدی بلافاصله غیر مستقیم به رافائل هشدار می دهد :" در بزرگ ترین باشگاه جهان مربی گری چالشی جدی خواهد بود."

دفعه بعد نوبت به بنیتس بود تا با گفتن یک جمله درباره کریس رونالدو بسیاری از هواداران را نسبت به اختلاف این مربی و بازیکن نگران کند. بنیتس در مصاحبه ای رونالدو را "یکی" از برترین بازیکنان دنیا معرفی کرد نه "برترین" بازیکن دنیا. "گفتن اینکه رونالدو برترین بازیکن دنیاست کافی است." این جمله ای بود که بنیتس سرمربی سابق ناپولی و لیورپول و سرمربی کنونی رئال مادرید به زبان آورد. اما این سرمربی اسپانیایی تنها یک هفته بعد با مصاحبه دیگری به نوعی حرف خود را پس گرفت. او رونالدو را اینبار برترین بازیکن دنیا معرفی کرد تا بتواند فضای کدر بین خود و رونالدو را تا حدودی رفع کند. قابل انکار نیست که بنیتس در هفته های اخیر سعی کرده به ستاره پرتغالی تیمش بفهماند که سرمربی کیست و بازیکن چه جایگاهی دارد. بنیتس بسیار سعی کرده تا رونالدو را متوجه این موضوع کند که اصلا برایش مهم نیست او چند بار توپ طلا را برده یا اینکه پردرآمدترین بازیکن رئال مادرید است.

ملبورن، کانون بعدی بحران

دوباره فضای بین رونالدو و بنیتس رو به تیره تر شدن گذاشت. این اتفاق در تور رئال مادرید در ملبورن استرالیا افتاد، یعنی وقتی که در یکی از جلسات تمرینی رافا گل رونالدو را قبول نکرد تا این پرتغالی اعتراض خود را با به کار بردن کلمات و جملاتی پرتغالی نشان دهد، کلماتی که گفته می شود ناسزا و توهین زیر لب به سرمربی اسپانیایی بوده است. شاید هر بازیکن دیگری بود به سرعت عذرش خواسته می شد بنیتس با خودش فکر کرد شاید مماشات در برابر برترین بازیکن جهان در دو سال گذشته بهترین راه حل باشد. رونالدو تابستان گذشته هم تا حدودی از آنچلوتی که بعدها سرمربی محبوب او شد دلخور بود و دلیل این دلخوری هم فروش آنخل دی ماریا به منچستریونایتد بود. دی ماریا و رونالدو ارتباط بسیار خوبی با یکدیگر داشتند اما باشگاه رئال تلاش زیادی برای حفظ این ستاره آرژانتینی در تیم نکرد تا او راهی لیگ برتر انگلیس شود. اکنون شرایط مشابهی پیش آمده و آن هم اینکه یکی دیگر از بازیکنان رئال که ارتباط خوبی با کریس دارد با احتمالات جدایی روبرو است.سرخیو راموس نیز مرتب در رادار منچستریونایتد قرار دارد و در این میان کریس بارها مستقیم و غیر مستقیم به باشگاه پیام داد که راضی به جدایی راموس نیست اما چه کسی به حرف او اهمیت می دهد؟ حتی اگر سرخیو در رئال بماند این اتفاق به دلیل خواسته و تمایل ستاره پرتغالی نیست.

بازگشت به یونایتد

کریس در دیدار رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در کاپ بین المللی قهرمانان استرالیا درخشید و گل زد. او می خندید و کاملا سرحال نشان می دهد. این شرایط باعث شد تا بسیاری از هواداران خیالشان تا حدودی راحت شود. کریس اگر ناراحت بود اینقدر راحت بازی نمی کرد. اما باز هم شایعات به کار خود ادامه می دهند. "روابط بین رونالدو و بنیتس به جایی نمی رسد و کریس به زودی رئال را به مقصد باشگاه قبلی اش منچستریونایتد ترک خواهد کرد." باز هم شایعات انتقال رونالدو به یونایتد پررنگ شد، البته اینبار به این دلیل که رابطه خوبی بین شاگرد و مربی وجود ندارد. معادله بازگشت کریس رونالدو به منچستریونایتد از دو سال پیش شکل گرفت. این شایعه هر چند وقت یکبار بدون دلیل خاصی پررنگ می شد چه برسد به حالا که به نظر می رسد فضای بسیار تیره ای بین سرمربی و ستاره تیم وجود دارد. هر چند بنیتس در این خصوص اظهار نظر خاصی نداشته است اما گفته می شود وی از غرور، جاه طلبی و خود برتر بینی رونالدو به هیچ عنوان راضی نیست و نمی خواهد تحت شعاع شاگرد خود قرار بگیرد.

یک فصل بحرانی در انتظار رئال؟

ممکن است همه چیز بستگی به رابطه بین رونالدو و بنیتس داشته باشد. اگر فضای تیره بین این دو از بین نرود آنگاه کل رئال مادرید تحت شعاع قرار نگرفت و این اصلا برای تیمی که یک فصل بدون جام را پشت سر گذاشته خوب نیست. باید دید کدام یک می توانند بهتر با دیگری کنار بیاید؟ رونالدو با بنیتس یا بنیتس با رونالدو؟ بنیتس مربی سرسختی است اما شاید این توانایی را داشته باشد که در برابر ستاره مغروری همچون رونالدو بهترین تصمیم را اتخاذ کند. او برای خوشحال کردن رونالدو راه هی زیادی پیش رو دارد به این شرط که رونالدو هم بتواند(و البته بخواهد) با رافا کنار بیاید در غیر اینصورت رئال یکی از بحرانی ترین فصل های اخیر خود را سپری خواهد کرد و پروژه رقابت بر سر کسب قهرمانی های مختلف در مقابل حریف دیرینه یعنی بارسلونا به شکست تلخ دیگری منتهی شد.

منبع: دیلی میل/ مترجم: هیلدا حسینی خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها