امدادگران اورژانس زمانی که مادر باردار را سوار بالگرد می‌کردند تا به بیمارستان برسانند، نمی‌دانستند سه قلوهای این مادر در بالگرد به دنیا خواهند آمد. پزشکان وضعیت مادر و سه قلوهایش را مساعد اعلام کردند.
کد خبر: ۸۲۲۵۷۵

به گزارش جام‌جم، غفور راستین مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان با اعلام این خبر گفت: ساعت 9 و 30 دقیقه صبح یکشنبه طی تماس تلفنی از مرکز بهداشتی درمانی شهر ورزنه اعلام شد خانم بارداری در سی وچهارمین هفته بارداری دچار درد شدید شده و در حال زایمان است.

وی اظهارکرد: با دریافت این خبر یک واحد امداد اورژانس پیش‌بیمارستانی همراه دو تکنیسین فوریت‌های پزشکی از پایگاه ورزنه به مرکز بهداشتی درمانی اعزام شدند و با توجه به شرایط جسمی این مادر باردار 28 ساله، درخواست امدادرسانی از اورژانس هوایی را کردند.

راستین افزود: بالگرد اورژانس هوایی ضمن اعزام مادر باردار را همراه دو پرسنل مامایی مرکز بهداشتی درمانی ورزنه به بیمارستان الزهرا(س) منتقل کردند که در حین اعزام و با توجه به درد شدید مادر باردار و با توجه به خطر تهدید جان مادر و نوزادان پرسنل فوریت‌های پزشکی با همکاری دو تکنسین مرکز بهداشتی درمانی اقدامات درمانی لازم را برای تسهیل زایمان مادر باردار بر فراز آسمان شهر اصفهان و در کابین بالگرد اورژانس هوایی انجام دادند که با موفقیت همراه بود . مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: پس از زایمان، نوزادان سه قلو شامل دو دختر و یک پسر همراه مادر جوانشان ـ که دومین تجربه بارداری ر ا پشت سر می‌گذاشت ـ به بیمارستان الزهرا(س) منتقل شدند که حال جسمی هر چهار نفر مساعد است.

سرهنگ خلبان سرمست خاتونکی خلبان بالگرد امدادی هوانیروز اصفهان نیز در گفت‌وگو با ایمنا اظهارکرد: 15 دقیقه پس از پرواز درد زایمان مادر شدت یافت و نخستین نوزاد این زن جوان پا به دنیا گذاشت. دومین نوزاد هم دقایقی بعد و در حالی که ماما و پزشک تقاضای فرود بالگرد در مسیر را داشتند، قبل از نشستن بالگرد متولد شد.

خلبان این بالگرد امدادی هوانیروز خاطرنشان کرد: بالگرد با سرعت زیاد به سمت بیمارستان پرواز می‌کرد که سومین نوزاد هم به دنیا آمد. وی اظهار کرد:‌ سرانجام بالگرد همراه مادر و سه کودکش در بیمارستان الزهرا(س) اصفهان بر زمین نشست و سلامت هر چهار نفر پس از معاینه توسط کادر پزشکی بیمارستان تائید شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها