قاتل: با پول‌های سرقتی 8 معتاد را در کمپ ترک اعتیاد بستری کردم

عملیات شبانه برای کشف جسد مقتول در چاه 6 متری

پرونده قتل جوان جگرکی با کشف جسد او در عمق شش متری چاه وارد مرحله تازه‌ای شد. قاتل در بازجویی مدعی شده با پول‌های سرقتی هشت معتاد را در کمپ بستری کرده و بدهی پدرش را به پدر قاتل داده است.
کد خبر: ۸۲۲۵۲۱

به گزارش جام‌جم، آذر سال گذشته مرد میانسالی با مراجعه به پلیس آگاهی از ناپدید شدن مرموز پسر 22 ساله‌اش به نام محمد معروف به «یاشار» خبر داد.

این مرد در شکایتش به کارآگاهان پلیس گفت: پسرم در محله یافت‌آباد مغازه جگرکی دارد و دو روز قبل وقتی به خانه آمد پس‌اندازش را همراه مقادیری از پول‌های من برداشت و ادعا کرد قصد دارد با خرید طلا، سرمایه‌گذاری کند. دو روز از گم شدن او می‌گذرد و تلفن همراهش نیز خاموش است. با اعلام شکایت، تحقیقات برای کسب اطلاع از سرنوشت پسر 22 ساله آغاز شد و چند مظنون از جمله زن جوانی شناسایی و دستگیر شدند، اما هیچ کدام از سرنوشت یاشار اطلاعی نداشتند. با ارسال پرونده به اداره یازدهم پلیس آگاهی، تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این که پس از هشت ماه اواخر تیر ماموران موفق شدند یکی از دوستان یاشار را که در همان محله مغازه جگرکی دارد، شناسایی و دستگیر کنند. در حالی که تحقیقات از جواد 30 ساله آغاز شده بود، ماموران متوجه تناقض‌گویی‌های او شدند و در بازجویی‌های فنی متهم بالاخره سکوت 240 روزه‌اش را شکست و دو روز قبل به قتل یاشار اعتراف کرد.

اعتراف به جنایت

جواد در تشریح جزئیات قتل گفت: می‌دانستم یاشار پول زیادی پس‌انداز کرده و من نیز مشکل مالی داشتم. او یک روز به مغازه‌ام آمد و ادعا کرد می‌خواهد با پول‌هایش سکه بخرد. این بهترین فرصت بود، به همین دلیل اسلحه‌ای خریده و بعد چاهی در مغازه حفر کردم تا پس از سرقت و قتل، جسد را دفن کنم. یاشار را به بهانه خرید طلا صبح زود به مغازه کشاندم و با شلیک گلوله او را به قتل رساندم. بعد هم جسد را داخل چاه انداختم و روی آن را پوشاندم. پس از انداختن جسد در چاه دو روز شیلنگ آب را درون چاه قرار دادم تا خاک نشست کرده و جسد زیر خاک مدفون شود.

وی ادامه داد: نقشه من حساب شده بود و فکر نمی‌کردم راز قتل افشا شود. هنوز نمی‌دانم کجای کارم اشتباه بود که پس از هشت ماه قضیه فاش شد. بعد از قتل 95 میلیون تومان سرقت کردم و با بخشی از آن برای همسرم طلا خریدم. پدرم هم چند میلیونی به پدر مقتول بدهکار بود و توان پرداخت آن را نداشت به همین دلیل با پول مقتول طلب پدرش را پرداخت کردم. دو ماه بعد از قتل هم هشت معتاد را با مقداری از پول‌ها به کمپ ترک اعتیاد فرستادم تا اعتیادشان را ترک کنند. مقداری از پول‌ها را نیز خرج کردم و تنها 20 میلیون تومان از آن مانده است.

با اعترافات قاتل جوان، سعید احمدبیگی بازپرس جنایی به تیمی از کارآگاهان پلیس و امدادگران آتش نشانی دستور داد با بررسی مغازه قاتل، جسد مقتول را کشف کنند. ساعت یک بامداد دیروز ماموران پلیس آگاهی همراه آتش‌نشانان عملیات جستجو در مغازه جگرفروشی در حوالی یافت‌آباد را برای پیدا کردن جسد آغاز کردند. ماموران در بررسی مغازه متوجه شدند بخشی از کف مغازه بتازگی سیمان شده است که همان جا را کندند.

کشف جسد

ساعت 5 صبح تلاش تیم آتش‌نشانی به نتیجه رسید و موفق شدند در عمق شش متری چاه جسد یاشار را پیدا کنند. با اعلام موضوع به بازپرس جنایی، قاضی جنایی همراه تیم تشخیص هویت در محل کشف جسد حاضر شدند. با توجه به سستی خاک و احتمال آسیب دیدن جسد، عملیات خارج کردن آن به کندی پیش می‌رفت. خانواده مقتول هم که متوجه ماجرا شده بودند، ساعت 5 و 30 دقیقه در محل حاضر شدند.

سرانجام ساعت 9 و 18 دقیقه جسد پسر جوان که به علت رطوبت داخل چاه سالم مانده بود، خارج و پس از معاینه اولیه جسد، دستور انتقال آن به پزشکی قانونی ازسوی بازپرس صادر شد.تعدادی از اهالی به فاصله 4 متری مغازه قاتل و مقتول اشاره می‌کردند و از این‌که دوست مقتول مرتکب قتل شده بود، بهت‌زده بودند. یکی از مغازه‌داران محل که با شنیدن خبر قتل یاشار به دست دوستش شوکه شده بود، در گفت‌وگو با جام‌جم اظهار کرد: مقتول پسر خوبی بود و از کاسبان خوشنام محله بود. جواد نیز تا پنج سال قبل با چرخ دستی در این محل دستفروشی می‌کرد، اما پس از آشنا شدن با خانواده مقتول، مغازه آنها را اجاره کرد و پس از چند سال توانست علاوه بر مغازه، خانه‌ای را هم در این منطقه بخرد. یاشار همیشه به قاتل خوبی کرده و نمی‌دانم جواد چرا او را به قتل رساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها