مسیر سخت کاخ سفید برای تصویب توافق هسته ای

سرنوشت برجام چگونه در سنای آمریکا رقم می خورد ؟

«ست مولتون» نماینده دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: توافقنامه هسته ای امضا شده با ایران بهترین گزینه برای صلح جهانی است و من در رای گیری کنگره به آن رای مثبت خواهم داد و همقطارانم را نیز به این کار تشویق خواهم کرد.
کد خبر: ۸۲۲۳۰۲
نماینده کنگره :توافق با ایران بهترین گزینه است

مولتون در یادداشت منتشر شده در روزنامه بوستون گلوب، از خود به عنوان کهنه کار جنگی یاد کرد، نوشت، با مطالعه جزییات توافقنامه هسته ای امضا شده با ایران و شنیدن نظرات دیگران به این نتیجه رسیدم که این توافقنامه، عالی نیست اما می توان گفت که در حال حاضر بهترین گزینه است.

به گزارش ایرنا وی در توضیح استدلال خود گفت: با توجه به محدودیت ها و سازوکارهای بازرسی در نظر گرفته شده، این توافقنامه به قدر کافی قابل راستی آزمایی و اجرا است.

وی ادامه داد :افزون بر این، در قیاس با گزینه های اقدام نظامی و یا تلاش برای تشدید تحریم ها به امید گفت وگو درباره توافق، این توافقنامه باعث قوی تر شدن جایگاه ما می شود زیرا اقدام نظامی علیه ایران تنها باعث به تعویق انداختن پنج ساله برنامه هسته ای اش می شود و حفظ یا افزایش تحریم ها نیز زمانی موثر خواهند بود که گروه ائتلاف تحریم ها با یکدیگر همکاری کنند.

وی گفت که بعید است دستکم روسیه، چین و هند پس از رد این توافقنامه از سوی کنگره، به اعمال تحریم ها ادامه دهند. پس باید نتیجه گرفت که وضعیت ما با امضای این توافقنامه بهتر از شرایط استفاده از تحریم و گزینه نظامی است.

این نماینده دمکرات ها در کنگره افزود: آمریکا باید بار دیگر بر تعهد خود به متحدانش در خاورمیانه تاکید و برای ترمیم روابطی که به واسطه مذاکرات هسته ای نخ نما شده است، تلاش کند.

مولتون از اطمینان خود به تعهد جدی آمریکا به تل اویو گفت و افزود: هیچ توافقنامه ای، عالی نیست اما، ما باید همواره بر مبنای منافع ملی مان عمل کنیم و واقعیت های روز را در نظر بگیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها