فصل جدید فوتبال در انگلیس، امشب با یک سوپرجام مهیج آغاز می‌شود؛ آرسنال ـ چلسی، ساعت 18 و 30 دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه ویمبلی لندن.
کد خبر: ۸۲۲۱۴۰

چلسی به‌عنوان قهرمان رقابت‌های لیگ برتر و آرسنال به‌عنوان قهرمان جام حذفی فوتبال انگلستان در حالی برای بردن اولین جام فصل (جام خیریه) به مصاف هم می‌روند که 107 سال از نخستین‌باری که یک تیم قهرمان این جام شد، می‌گذرد. منچستریونایتد تیمی که در سال 1908 با پیروزی بر کوئینزپارک‌رنجرز، اولین سوپر جام انگلیس را برد، با 20 قهرمانی پرافتخارترین تیم به‌شمار می‌رود. تعداد قهرمانی‌های منچستریونایتد حتی از مجموع قهرمانی‌های آرسنال و چلسی که برگزارکننده بازی امروز هستند هم بیشتر است. آرسنالی‌ها تاکنون 13 بار برنده دیدار خیریه فوتبال انگلیس شدند و مردان چلسی هم چهار بار.

حالا در نود و سومین بازی خیریه تاریخ رقابت‌های فوتبال انگلستان، بار دیگر شاهد تقابل دو قدرت فوتبال انگلیس هستیم. جنگ لفظی همیشگی مورینیو و ونگر و البته رکورد مربی پرتغالی که ۱۳ بازی است که به رقیب فرانسوی خود نباخته، از جمله مواردی است که بر جذابیت‌های تقابل دو تیم لندنی آرسنال و چلسی می‌افزاید. حضور پتر چک درون دروازه آرسنال هم در نوع خودش جالب است. این برای نخستین‌بار است که دروازه‎بان اهل جمهوری چک مقابل چلسی به میدان می‎رود. آرسنال و چلسی هر دو فصل آماده‎سازی خوبی را سپری کردند. آرسنالی‌ها در یکی از مهم‌ترین بازی‌های پیش فصل خود لیون، نایب قهرمان لیگ فرانسه را با شش گل شکست دادند. چلسی هم در یکی از آخرین بازی‌های دوستانه‌اش، مقابل بارسلونا به تساوی ۲ بر ۲ رسید و قهرمان اروپا را در ضربات پنالتی شکست داد.

در آستانه بازی امروز خوزه مورینیو، سرمربی پرتغالی چلسی گفت: در فوتبال، شما باید آماده هر چیزی باشید. برد، باخت و تساوی. پیروزی مقابل آرسنال هرگز مرا از خود بیخود نکرده که حالا با شکست مقابل این تیم برایم فاجعه رقم بخورد. من همیشه به آرسنال به‌عنوان تیمی خوب که می‎تواند قهرمان لیگ برتر شود، نگاه کرده‌ام. با این حال آرسن ونگر معتقد است نباید بازی با چلسی را در جام خیریه دوستانه تلقی کرد. سرمربی فرانسوی آرسنال گفت: این بازی، دوستانه نیست و جزئی از بازی‎های ما محسوب می‎شود. چه نتیجه مثبت باشد و چه منفی، ما باید تمرکز خود را روی بازی‎های آینده حفظ کنیم.

 آمارهای جالب

• این بیست و یکمین حضور آرسنال در دیدار خیریه است. آنها 12 بار برنده شده‌اند، هفت بار باخته‌اند و یک بار هم با تساوی جام را مشترکا به خانه برده‌اند. در مقابل چلسی برای یازدهمین بار حضور در این جام را تجربه می‌کند. آنها چهار بار برنده دیدار خیریه بوده‌اند و شش بار هم نتیجه را به حریف واگذار کرده‌اند.

• آرسن ونگر در هفت بازی قبلی جام خیریه، در پنج بازی پیروز از میدان خارج شده است. این تیم تنها یک بار با چلسی در جام خیریه بازی کرده که به سال ۲۰۰۵ بازمی‎گردد که آن بازی را با نتیجه ۲ بر یک باخت.

• مورینیو در 13 رویارویی قبلی خود مقابل آرسنال آرسن ونگر هرگز شکست نخورده است (هفت پیروزی و شش تساوی)

 پنج قهرمان آخر جام خیریه

بازی‌های جام خیریه فوتبال انگلیس، معمولا بازی‌های پرگل و جذابی بوده‌اند.

رد و بدل شدن 19 گل در پنج فینال قبلی، میانگین نزدیک به چهار گل در هر بازی را نشان می‌دهد. نتایج پنج دیدار اخیر جام خیریه در زیر آمده است:

2010: منچستریونایتد 3ـ چلسی یک/ 2011: منچستر یونایتد 3ـ منچسترسیتی2/ 2012: منچسترسیتی 3ـ چلسی 2/ 2013: منچستریونایتد 2ـ ویگان صفر/2014: آرسنال 3ـ منچسترسیتی صفر/ 2015: چلسی؟ ـ آرسنال ؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها