رییس سازمان انرژی اتمی گفت: توافق دولت با کشورهای خارجی نیاز به تصویب مجلس شورای اسلامی ندارد.
کد خبر: ۸۲۱۹۳۲
صالحی: توافق دولت با کشورها نیاز به تصویب مجلس ندارد

علی اکبر صالحی روز شنبه در حاشیه آیین روز ملی فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای که در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد، درباره نحوه بررسی برجام در مجلس افزود: تا اندازه ای که من مطلع هستم مواردی که به مجلس تقدیم می شود که یا معاهده یا کنوانسیون بین المللی است و این طور نیست که هر توافق نامه ای را دولت بخواهد با کشورهای خارجی منعقد کند حتما به مجلس ببرد.

به گزارش ایرنا وی یادآور شد: دهها و صدها توافق نامه در سال با کشورهای خارجی منعقد می شود که الزاما به مجلس نمی رود و فقط مواردی که طبق قانون اساسی مشخص شده به مجلس می رود.

رییس سازمان انرژی اتمی همچنین گفت: برنامه جامع اقدام مشترک حداقل اسم آن برنامه جامع اقدام مشترک است و معاهده و کنوانسیون نیست و نمی دانم تحت چه تعریفی به مجلس می رود.

صالحی افزود: البته مجلس این حق را دارد طبق قانون صیانت از فناوری هسته ای که اخیرا به تصویب رسیده به همراه شورای عالی امنیت ملی برجام را مرور کنند و اگر مصلحت دانستند، برجام را ادامه دهند و اگر امر دیگری داشتند، تصمیم دیگری را اتخاذ کنند.

وی همچنین ضمن قدردانی از برگزارکنندگان آیین روز ملی فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای اظهارداشت: اگر مذاکره کنندگان کاری انجام دادند برای رضای خدا بوده است و اگر کاری برای رضای خدا باشد، ماندگار است و اگر برای خوش آمدگویی و خودخواهی باشد هیچ ارزشی ندارد.

رییس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: گواهی می دهم همه عزیزانی که در تیم مذاکره کننده حضور داشتند و تعدادشان کم نیست، تعدادی از آنان سربازان گمنامی هستند که بار سنگینی داشتند قطعا برای رضای خدا و تامین منافع ملی اقدام کردند و اگر امروز از آنها قدردانی می شود به اعتبار همین است وگرنه وظیفه ما همین بود و هر کس دیگری جای ما بود، همین کار را می کرد.

صالحی با بیان این که خدمتگزاران صدیق، خالص، توانمند و هوشیار فراوانی در کشور داریم، اظهارداشت: تقدیر بود که دکتر ظریف و من در این مذاکرات باشیم و گرنه در کشور از ظریف ها و عراقچی ها فراوان وجود دارد.

رییس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: کشور هیچ وقت از فقر مردان و دولتمردان بزرگ رنج نبرده و همواره دولتمردان فراوانی داشته است که اگر فرصت در اختیارشان باشد خدمتگزاران صادقی هستند.

وی افزود: پیام حضور سیاسیون در این مراسم ورزشی این است که ما شیر حق هستیم نه شیر هوا.

آیین روز ملی فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای امروز با حضور جمعی از معاونین وزارت ورزش و جوان، روسای فدراسیون های ورزشی و پیشکسوتان ورزش در در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم که صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و معاون رییس جمهوری، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و رییس تیم مذاکره کننده هسته ای ایران، محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن مهرعلیزاده حضور داشتند از پهلوانان عرصه دیپلماسی هسته ای قدردانی شد.

در این مراسم پیراهن فدراسیون ورزش های زورخانه ای با شعار «ایستادگی هسته ای و نماد پهلوانی- پهلوانان هسته ای متشکریم» به تیم مذاکره کننده هسته ای داده شد،

این پیراهن به امضای رییس جمهوری رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها