مهاجرت از iPhoto به Photos در مک

مسیری کوتاه و دلچسب

دوربین‌ها امروزه به یکی از مهم‌ترین بخش‌های گوشی‌های هوشمند تبدیل شده‌اند و در انتخاب کاربران تاثیر بسزایی دارند. پرچمداران بازار همواره با بهترین دوربین‌ها عرضه شده‌اند و امکانات بسیاری برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری بر روی آن‌ها قرار داده شده‌ است.
کد خبر: ۸۲۱۹۲۵
نرم افزارهایی که شما را به یک عکاس حرفه‌ای تبدیل می‌کنند + عکس

علاوه بر امکانات پیش‌فرض گوشی‌های هوشمند، همه ساله توسعه دهندگان، برنامه‌های جانبی بسیار باکیفیتی را با قیمت کم وارد بازار می‌کنند که با استفاده از آن‌ها می‌توان تا حدودی عکاسی حرفه‌ای را تجربه کرد و کسانی که گوشی هوشمند با دوربین قدرتمند دارند، با این برنامه‌ها می‌توانند عکس‌های بسیار خوبی ثبت کنند.

سال گذشته، زمانی که گوگل اندروید لالی‌ پاپ را ارائه کرد، یک API (نرم افزار رابط برنامه) جدید برای دوربین با قابلیت پشتیبانی از تنظیمات دستی نیز منتشر کرد. البته این بدان معنا نیست که تمامی دستگاه‌های مجهز به اندروید 5، در بخش دوربین به صورت پیش‌فرض دارای قابلیت کنترل دستی هستند.

برای داشتن این امکانات، باید از برنامه‌های جدید دوربین که به صورت خاص برای استفاده از تنظیمات دستی توسعه یافته‌اند استفاده کرد.

به گزارش آتی رسان، با وجود این که در استورهای سیستم عامل اندروید، از برنامه‌های پشه‌کش گرفته تا آفتابه پیدا می‌شود، اما در حال حاضر، برنامه‌های زیادی با قابلیت کنترل دستی دوربین برای اندروید وجود ندارد، اما همین تعداد کمی هم که وجود دارند، آن‌قدر خوب هستند که بتوانند توجه شما را برای افزایش کنترل بر روی دوربین اسمارتفون یا تبلت، به خودشان جلب کنند.

قبل از انتخاب هرکدام از این برنامه‌ها، ابتدا باید بررسی کنید و ببینید که آیا دستگاه مجهز به اندروید لالی‌پاپ شما، توانایی پشتیبانی از تنظیمات دستی را دارد یا نه؟ برای این کار باید برنامه Manual Camera Compatibility را دانلود کرده و آن را بر روی دستگاه خود نصب کنید.

این برنامه به شما خواهد گفت که دستگاه شما توانایی پشتیبانی از کدام تنظیمات دستی را داشته و کدام را ندارد.

Manual Camera

نام این برنامه بدون هیچ‌گونه توضیح اضافی، گویای عملکردش است. این برنامه می‌تواند گوشی یا تبلت شما را تبدیل به یک دوربین دستی تمام عیار کند.

ویژگی‌های اصلی این برنامه عبارتند از: تنظیم دستی سرعت شاتر، تنظیم دستی ISO، تنظیم دستی فاصله فوکوس، ایجاد تعادل در رنگ سفید به‌صورت دستی، تنظیمات دستی نوردهی و توانایی گرفتن عکس با فرمت RAW (نوعی فرمت عکس‌برداری که معمولا در دوربین‌های پیشرفته عکاسی استفاده می‌شود.

در این فرمت، جزئیات عکس به صورت خام ضبط می‌شوند و هیچ‌گونه تغییری در آن‌ها صورت نمی‌پذیرد، بنابراین کاربر می‌تواند همه نوع تغییرات دلخواه خود را بر روی عکس اعمال کند).

Manual Camera برنامه‌ای بسیار سریع است، بنابراین شما می توانید لحظاتی که اتفاقی جالب بصورت ناگهانی رخ می‌دهد، آن را با سرعت هرچه تمام‌تر ضبط کرده و بعدا بصورت کامل ویرایشش کنید.

Camera FV-5

یکی از برنامه‌هایی است که توان عکس‌برداری با فرمت RAW را دارد. این برنامه همچنین توان پشتیبانی از تنظیمات دستی همچون ISO، فوکوس، نوردهی، سرعت شاتر و … را دارد.

Camera FV-5 دارای یک صفحه نمایش منظره‌یاب DSLR مانند است که به شما توانایی دیدن مواردی همچون زمان نوردهی و گشتادگی دریچه دیافراگم را می‌دهد.

گرچه این برنامه پولی است، اما شما می‌توانید برای امتحان، نسخه Lite آن را بصورت رایگان دانلود و نصب کنید که البته در این صورت با محدودیت رزولوشن عکس مواجه شده و عکاسی در فرمت RAW را نیز از دست می‌دهید.

A Better Camera

این برنامه نیز از عکاسی با فرمت RAW پشتیبانی می‌کند، اما ظاهرا فعلا محدود به یک گوشی یعنی گوگل نکسوس 5 است.

به هر حال اگر نکسوس 5 دارید، در نصب این نرم‌افزار درنگ نکنید، چرا که حتی اگر پشتیبانی از فرمت RAW را هم نداشت، آن‌قدر ویژگی‌های جذاب دیگر دارد که بتوان آن را به عنوان یک برنامه دوربین عالی به حساب آورد.

ویژگی‌هایی از جمله فوکوس دستی، سرعت شاتر دستی و تنظیم تعادل رنگ سفید به‌صورت دستی. این نرم‌افزار قادر به ثبت عکس‌های پانورامای بسیار حرفه‌ای با اندازه‌ای بالغ بر 100 مگاپیکسل است!

Open Camera

بدین خاطر به این نام شناخته می‌شود که نه برای خرید آن پولی پرداخت می‌کنید، و نه خبری از پرداخت درون برنامه‌ای هست! این برنامه کاملا رایگان است.

بر خلاف 3 برنامه‌ای که در بالا پیشنهاد دادیم، این برنامه از فرمت RAW پشتیبانی نمی‌کند، اما دارای ویژگی‌های بسیار خوبی است. همه چیز که فرمت RAW نیست!

Open Camera دارای ویژگی‌هایی همچون تعیین دستی فاصله فوکوس، تنظیم دستی زمان نوردهی و تنظیم دستی ISO است.

این برنامه همچنین گزینه‌ای به نام ثبات خودکار را ارایه می‌دهد. با انتخاب این گزینه، عکس‌های شما بدون توجه به ماهیتشان بصورت کاملا تراز و یک‌دست ثبت می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها