گفت‌وگو با دکتر غلامرضا اسماعیلی جاوید، مدیر مرکز جامع ترمیم زخم و بافت

مرهم طبیعت بر زخم مبتلایان دیابت

متخصصان و پژوهشگران قدیمی‌ترین شرکت داروسازی کشور، برای نخستین‌بار موفق به تولید پُرمصرف ترین داروی بیماران دیابتی به صورت ترکیبی شدند.
کد خبر: ۸۲۰۸۸۹
خبر خوش برای بیماران دیابتی

فرزاد حدائق فوق تخصص بیماری‌های غدد درون ریز و متابولیسم عنوان کرد: با توجه به نوع بیماری و عوارض همراه آن، بیماران دیابتی حجم عظیمی از داروهای مختلف را مصرف می‌کنند که در بسیاری از موارد تعداد زیاد داروهای مصرفی منجر به کاهش تحمل پذیری آنها و در عین حال هزینه‌های قابل توجه ماهیانه می‌شود.

شرکت داروسازی دکتر عبیدی که پیشگام در تولید داروی سیتاگلیپتین (زیپتین) در ایران بوده است، به تازگی با تولید داروی زیپمت که دو داروی سیتاگلیپتین (زیپتین) و متفورمین را در قالب یک قرص در خود جای داده است، گامی نو در جهت کاهش تعداد قرص‌های مصرفی، کنترل بهتر قند خون و کاهش هزینه‌های درمانی بیماران دیابتی برداشته که در زندگی میلیون‌ها بیمار دیابتی کشور اثرات قابل توجهی خواهد داشت.

سعید کلباسی- فوق تخصص بیماریهای غدد درون ریز و متابولیسم نیز اظهار کرد: داروی زیپمت علاوه بر داشتن آثار درمانی زیپتین و متفورمین، به طور مجزا، اثر مشترک این دو دارو در کنترل قند خون، یعنی کاهش تولید گلوکز در کبد را نیز تقویت می‌کند.

وی تاکید کرد: موارد مصرف این دارو در حال حاضر در مبتلایان به دیابت نوع 2 است.

سید امیر رضویان مدیر عامل شرکت داروسازی دکتر عبیدی نیز در این باره گفت: مشابه خارجی این دارو قبلا با قیمتی بسیار بالا وارد کشور می‌شد که با تولید این دارو توسط شرکت داروسازی دکتر عبیدی وکسب تاییدیه های لازم ازسازمان غذاودارو، از این پس هموطنان ما نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف برای تهیه مشابه خارجی آن نخواهند داشت.چراکه این دارو به وفور و با قیمتی بسیار ارزان در اختیار میلیون‌ها بیمار دیابتی کشور قرارخواهدگرفت.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
داود
-
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
۰
۰
قیمت این قرص به دلیل ازاد بودن گران است.اگر بیمه میشد خیلی بهتر بود

حمیده امیری
-
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
۰
۰
سلام به نظر من خیلی گران است كسی كه دیابت دارد مجبور هست هر روز تا اخر عمر استفاده كند من مادرم توان خرید ندارد لطفا قیمتش را با بیمه حساب كنند

نیازمندی ها