معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کاربران تلفن همراه درحال حاضر به بیش از 25 هزار برنامه (اپلیکیشن) به زبان فارسی دسترسی دارند.
کد خبر: ۸۲۰۵۶۹
دسترسی کاربران موبایل به بیش از 25 هزار برنامه فارسی

نصرالله جهانگرد روز دوشنبه درحاشیه نخستین کارگاه آموزشی «حاکمیت اینترنت» گفت: ازشروع بهره برداری شبکه نسل سوم تلفن همراه بیش از 20هزار اپلیکیشن به تعداد برنامه های قبل از این دوره افزوده شده است.

وی افزود: براساس آمار غیر رسمی این تعداد قبل از این دوره نزدیک به پنج هزار برنامه اعلام شده که در حال حاضر این تعداد به بیش از 25 هزار اپلیکشن به زبان فارسی رسیده است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اجرای نهضت تولید اپلیکیشن های فارسی در کشور گفت: تولید اپلیکشن ها، عمدتا در محیط تلفن های همراه افزایش پیدا کرده است؛ اگرچه در محیط اینترنت و وب نیز افزایش یافته است.

معاون وزیر ارتباطات افزود: با گسترش شبکه نسل سوم و چهارم تلفن همراه این میزان درحال افزایش است.

کارگاه آموزشی سه روزه «حاکمیت اینترنتی» که تا نهم مرداد ماه ادامه دارد با حضور رییس بخش آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد و مدرسان UN- APCICT برگزار و جدیدترین موضوعات در خصوص حاکمیت اینترنت مطرح خواهد شد.

در کارگاه آموزشی حاکمیت اینترنت مدیران ارشد سازمان ها و دستگاه های دولتی حضور دارند تا مهم ترین سیاستگذاری های صورت گرفته در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در دنیا آشنا شوند.

بررسی ابزارهای دولت الکترونیکی و نیز کنترل پروژه های فناوری اطلاعات و ارتباطات از لحاظ تئوری و عملی نیز از دیگر موضوعاتی است که با همکاری مرکز آموزش توسعه فاوا آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد UN-APCICT در هفته های آتی به صورت مستقل برگزار خواهد شد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها