عضو دفتر سیاسی انصارالله در گفتگو با جام جم آنلاین؛

اعراب شاهد قدرت، حماسه و دفاع ما از خاک و ناموسمان باشند

عضو دفتر سیاسی انصارالله می گوید انصارالله در چندین روز آینده حملات سهمگینی بر دشمن آغاز می کند تا اعراب شاهد قدرت، حماسه و دفاع ما از خاک و ناموسمان باشند و طی روزهای آتی ما آنها را تار و مار خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۲۰۵۶۰
اعراب شاهد قدرت، حماسه و دفاع ما از خاک و ناموسمان باشند

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از 6 فروردین سال جاری حملات گسترده‌ای علیه فقیرترین کشور عربی منطقه آغاز کرد تا عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری و مستعفی را به حاکمیت بازگرداند و مانع به قدرت رسیدن انصارالله شود.با حملات سعودی ها تا کنون بیش از سه هزارتن از مردم یمن شهید و تأسیسات و زیر ساخت های کشور نابود شده است.

سیدحسین الحوثی در گفتگوی اختصاصی با جام جم آنلاین می گوید: در این جنگ، عربستان و هم پیمانان آن تاکنون هیچ دستاوردی کسب نکرده اند، بلکه باعث رشد تروریسم در کشور شده اند، باورود سعودی ها به خاک یمن القاعده وداعش رشد بسیاری کرده اند و هم اکنون امنیت داخلی یمن را تهدید می کنند.

این مبارز یمنی در ادامه می گوید: از سویی دیگر، عربستان که مدعی بود منصور هادی رئیس جمهور فراری را به عدن برگرداند تاکنون موفق نشده است.

الحوثی تأکید کرد که رسانه های عربستان به دنبال جنجال رسانه ای هستند و اطلاعات نادرستی را به مخاطبین می دهند.

عضو دفتر سیاسی انصارالله به سخنان سیدعبدالملک الحوثی اشاره کرد و گفت : رهبرانصارالله در روز عیدفطر خطاب به مردم یمن گفت : در چند روز آینده خواهید دید که چگونه مقاومت یمن معادلات را در منطقه تغییر خواهد داد، دیکتاتورهای منطقه براین باورند که انصارالله هیچ قدرت و استراتژی جنگی در مقابله با دشمن ندارد ولی ما به آنها قدرت خودمان را نشان خواهیم داد.

الحوثی ادامه داد : انصارالله تاکنون توانسته است چندین پایگاه نظامی وابسته به عربستان را در نجران نابود کند و ده ها تن از سربازان سعودی را به هلاکت برساند، همچنین نیروهای مردمی و ارتش یمن یک پادگان متعلق به نظامیان بحرینی را در منطقه جازان در جنوب غرب عربستان با هشت فروند موشک دور برد هدف قرار دادند.

از بین بردن پایگاه نظامی بحرین در جازان پیام مهمی به دیکتاتوربحرین بود، آل خلیفه بداند که اگر از سعودی ها تبعیت کند ارتش بحرین توسط ملت یمن تارومار خواهند شد، البته از بین بردن پایگاه بحرینی ها در جازان هشداری برای تمامی کشورهایی بود که با سعودی ها هم پیمان شده اند و اقدام به قتل عام ملت یمن کرده اند.

وی در ادامه گفت : بعد ازحملات وحشیانه رژیم سعودی به اطفال و زنان و قتل عام بی گناهان، بسیاری از اقشار مردم به گروه های انقلابی پیوستند و به بسیج مردمی گرویدند.

الحوثی در خصوص عدن می گوید : شهرعدن به دلیل موقعیت جغرافی خود برای عربستان بسیار حائز اهمیت است چرا که بندر عدن ودسترسی و نظارت بر تنگه ی باب المندب برای عربستان و اسرائیل نقطه ی مهمی به شمار می رود، عدن قبل از جنگ رژیم سعودی شاهد درگیری های پیوسته میان انصارالله ،ارتش، نیروهای مردمی با گروهک تکفیری القاعده ونیروهای وابسته به منصورهادی بود، بعد از جنگ و حمایت آشکار عربستان درگیری ها بیشتر شد، واضح است که سعودی ها به دنبال تجزیه ی جنوب یمن هستند همانطور که ذکرشد موقعیت جغرافیایی و دسترسی به آبهای آزاد مسئاله ی مهمی برای عربستان به حساب می آید.

وی گفت:نیروهای وابسته به آل سعود تاکنون نتوانسته اند شهر عدن را اشغال کنند، اوضاع در عدن تغییر نکرده و درگیری ها از 4 ماه قبل ادامه دارد؛ منابع میدانی می گویند تبلیغات رسانه ای درباره از دست رفتن عدن دروغ ریاض است تا شکست خود را در حمله به یمن بپوشاند،تلفات عوامل تروریست طی روزهای گذشته از هفتصد نفر بیشتر شده است و نزدیک به دویست نفر توسط انصارالله به اسارت درآمده اند.

الحوثی در ادامه گفت : جنگ سعودی ها علیه ملت یمن موجب آوارگی یک میلیون شهروند یمنی از خانه و کاشانه ی خود شده در حالی که حدود هشتاد درصد یمنی ها یعنی بیست وپنج میلیون نفر از آنها امروز به کمک های بشار دوستانه نیازمندند.

سید حسین الحوثی در ادامه ی گفتگوی خود از انگیزه ی جنگ عربستان با یمن می گوید: یمن از لحاظ فقر در بین کشورهای عربی اولین کشور است ومشخص می شود که سعودی ها به دنبال نفت و ذخائر کشور مانیستند بلکه به دنبال حفظ منافع غرب و آمریکا و دررأس آنها اسرائیل وارد جنگ شده است.


وی افزود:هنگامی که بهار عربی کشورهای منطقه را فراگرفت این عربستان بود که از آمریکا و اسرائیل تقاضای کمک کرد و از آنها خواست که اقدامی جدید علیه انقلاب های مردمی انجام دهند، بدون شک رشد تروریسم در مقابل این انقلاب ها باعث می شود که دیگر انقلاب درآن کشورها نتواند به ثمره ای برسد.

اسرائیل از اوضاع کنونی منطقه خرسند است و باتمامی دستگاه های اطلاعاتی و جنگی خود پیگیر تجزیه ی کشورهای منطقه است، ازهمین رو روابط اسرائیل با عربستان بیشتر شده است چرا که صهیونیست ها، آل سعود را وسیله ای برای رسیدن به اهداف خود قلمداد می کنند.

الحوثی به آشوب های نجران اشاره می کند و می گوید : نجران وجازان توسط سعودی ها اشغال شده اند و این دو منطقه متعلق به سرزمین یمن می باشد، مردم نجران با برپایی اعتراض و راه پیمایی از حکومت سعودی درخواست توقف جنگ را کرده اند که سعودی ها درخواست این مردم را با کشتار پاسخ داده است.

هم اکنون حرکت های انقلابی در نجران تشکیل شده است و تاکنون چندین مرتبه علیه حکومت آل سعود فعالیت هایی صورت گرفته است، امیدواریم که این حرکت های انقلابی در عربستان بیشتر شود تا آل سعود بداند که یک حکومت ظالم هیچ جایگاهی در بین مردم و در عرصه ی بین الملل ندارد.

الحوثی در پایان می گوید : هم اکنون زندگی مردم در یمن با دشواری های فراوانی همراه است، در اغلب مناطق و استان ها مواد غذایی به سختی یافت می شود، برخی از بیمارستان ها به دلیل نداشتن تجهیزات تعطیل شده و یا به پناهگاه برای مردم بی دفاع مبدل شده است.

مردم یمن در ماه رمضان امسال معیشت خودشان را به سختی تامین کردند، بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی، بیکاری، قطع مکرر آب و برق شهرهای مختلف در یمن و بسته شدن راه‌های کمک رسانی به مردم، خانواده‌های یمنی را مجبور کرده که روزها بدون آب و غذا باشند و این برای آنها در ماه مبارک رمضان بسیار سخت بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
۰
۰
انصارا... باید ریاض رو بزند تا سعودی های ...حساب كار دستشان بیاد.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها