با لیلا رجبی، اولین مدال‌آور تاریخ دوومیدانی ایران در بازی‌های آسیایی

به‌ حجابم‌‌ افتخار‌ می‌کنم

جام جم ورزشی: او لیلا رجبی است،یکی از تاریخ سازان ورزش بانوان ایران. لیلای پرفروغ ورزش ایران روز گذشته در جریان رقابت های رتاب وزنه کازانف قزاقستان وزنه خود را ۱۸:۰۴ متر پرتاب کرد تا علاوه بر کسب سهمیه حضور در المپیک ریو، عنوان قهرمانی را نیز به دست بیاورد.
کد خبر: ۸۲۰۱۲۶
سختی های لیلای ورزش ایران برای المپیک

به گزارش جام جم ورزشی این برای دومین بار پیاپی است که لیلا سهمیه حضور در رقابت های المپیک را به دست می آورد. او در سال 2011 نیز موفق شده بود برای نخستین بار در تاریخ ورزش ایران به عنوان یک بانوی ایرانی سهمیه رقابت های المپیک 2012 لندن را به دست بیاورد. البته لیلا پس از اینکه سهمیه لندن را به دست آورد صریحا اشاره کرد که شانسی برای کسب مدال ندارد اما اینبار چطور؟ رجبی باز هم سهمیه را به دست آورده اما رقیبان او در المپیک برترین های جهان هستند و باید از همین اکنون پیش بینی کرد که لیلا باز هم شانسی برای کسب مدال نخواهد داشت اما حداقل می تواند رکورد دوره گذشته خود را بهبود ببخشد.

لیلا رجبی اصلیتی بلاروسی دارد. او با نام تاتسیانا ایلیوشچانکا، فرزند الکساندر و زادهٔ شهر ویتبسک کشور بلاروس است و برای کشور زادگاهش مقام‌های نایب‌قهرمانی سال ۲۰۰۵ پرتاب وزنه باشگاه‌های اروپا در پرتغال و نفر چهارم جوانان جهان در جامائیکا را به‌دست آورد.
تاتسیانا در زمان برپایی یکی از اردوهای تیم ملی ایران در بلاروس با پیمان رجبی، دوندهٔ دو سرعت ایرانی آشنا شد و در سال ۱۳۸۶ با او ازدواج کرد و پس از دریافت تابعیت ایرانی و گرایش به دین اسلام، با نام لیلا رجبی در بوشهر زندگی می‌کند.

رجبی برای موفقیت در ورزش ایران سختی های زیادی را تحمل کرد. از تمرین کردن با کمترین امکانات تا برآورده نشدن نیازهای مالی. رجبی 32 ساله می تواند با اتکا به همین اراده پولادین در المپیک شگفتی سازی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها