هرچند توزیع سالن‌های سینما در کشور عادلانه نیست و تهرانی‌ها حدود یک سوم سینماهای کل ایران را در اختیار دارند، اما خوب می‌دانیم سینما فقط مربوط به پایتخت نیست و همه نقاط کشور نیاز به سینما دارد و سینما هرچند نصفه نیمه، اما در همه جای ایران نفس می‌کشد. از این به بعد تلاش می‌کنیم نگاهی به سینمای شهرستان‌های مختلف داشته باشیم و اخبار آنها را منعکس کنیم.
کد خبر: ۸۱۹۸۶۱
در جبهه سینمایی غرب چه خبر است؟

اخباری که می‌تواند شامل رویدادهایی خوش همچون استقبال بالای مردمی و فروش مناسب فیلم‌های در حال اکران یا مشکلات سینماها باشد. ضمن این‌که این بخش فقط محدود به سالن‌های سینما نیست و قصد داریم در تماس و تعامل با سرپرست‌های مراکز انجمن سینمای جوانان سراسر کشور، اخبار و اطلاعات آخرین فعالیت‌های حوزه سینما در شهرستان‌ها را در اختیار شما قرار دهیم؛ از آخرین تولیدات در زمینه فیلم‌های کوتاه و مستند و داستانی بگیرید تا موفقیت‌های جشنواره‌ای و فعالیت‌های سینمایی دیگر. همین جا برای دریافت اخبار و رویدادهای مهم و موثق سینمایی محل زندگی‌تان اعلام آمادگی می‌کنیم و می‌کوشیم تا آنجا که در توان ماست، نسبت به پوشش آنها اهتمام بورزیم. همه اینها به خاطر این است که این صفحه، علاوه بر انعکاس سینمای جهان و سینمای حرفه‌ای ایران، رنگ و بوی سراسری هم داشته باشد و همه مخاطبان در نقاط مختلف کشور هم خودشان را در آن سهیم بدانند. در این چشم‌انداز سینمایی همراه ما باشید و ما را از پیشنهادها و نظرات و اخبار سینمایی‌تان بی‌نصیب نگذارید.

در نخستین گام سراغ بزرگ‌ترین سینمای غرب کشور، یعنی پردیس سینمایی بهمن سنندج رفتیم تا از حال و هوای این مرکز فرهنگی باخبر شویم. این پردیس سینمایی که وابسته به حوزه هنری است و در میدان آزادی، ابتدای خیابان فردوسی شهر سنندج قرار دارد، با سه سالن نمایش به ترتیب دارای 569، 130 و 60 صندلی در تاریخ دهم مهر 91 و پس از بازسازی سینمایی قدیمی، فعالیت خود را به عنوان بزرگ‌ترین پردیس سینمایی غرب کشور آغاز کرد و یکی از مجهزترین و البته پرمخاطب‌ترین سینماهای کشور است.

این روزها علاقه‌مندان به سینما در سنندج می‌توانند فیلم‌های عصر یخبندان، گینس، آتیش‌بازی و ماهی و گربه را در این مجموعه سینمایی ببینند.

حیدر مرادی، مدیر پردیس سینمایی بهمن سنندج که خودش صاحب نگاه تحلیلگرانه است و دستی در حوزه فیلم دارد، درخصوص آخرین فعالیت‌های این سینما به جام‌جم می‌گوید: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های ما در این چند ماه اخیر، پیگیری برای اکران فیلم‌های هنر و تجربه است که مدتی است به ثمر نشسته و الان فیلم ماهی و گربه در یکی از سالن‌های پردیس بهمن نمایش داده می‌شود. یکی از دلایل این پیگیری این است که سنندج مخاطبان خاص و فیلم بین زیادی دارد.او همچنین از توجه ویژه به سینمای کودک خبر می‌دهد و می‌افزاید: چندی قبل هم طرحی به نام سینماکودک را به مسئولان سینمایی در تهران ارائه کردم و تلاش داریم تا هفته‌ای یک روز و در دو سئانس پشت سرهم، فیلم کودک را برای مخاطبان کودک نمایش دهیم و پس از آن هم با دعوت از کارشناسانی که بتوانند با زبان بچه‌ها صحبت کنند، فیلم را برای آنها و خانواده‌هایشان تحلیل کنیم. همچنین از بچه‌هایی که فیلم را دیده‌اند، می‌خواهیم تا برداشت خودرا از فیلم، با نقاشی یا کاریکاتور ارائه کنند.مرادی از پخش فیلم‌های روز و هنری سینمای جهان هم به‌صورت دو هفته یک بار در سینما بهمن صحبت می‌کند و می‌گوید: در چند هفته گذشته فیلم‌های عشق و رانندگی را پخش کردیم و دو روز قبل هم فیلم میان ستاره‌ای را نمایش دادیم و با حضور علاقه‌مندان آن را نقد و بررسی کردیم. بزودی سعی داریم برای دوستان فیلم بین و پیگیر این برنامه‌ها کارت عضویت صادر کنیم. ضمن این‌که تسهیلاتی همچون تخفیف برای دانشجویان و برخی نهادها و ارگان‌ها در نظر گرفته‌ایم.

مدیر پردیس بهمن درخصوص استقبال تماشاگران هم توضیح می‌دهد: استقبال تماشاگران بستگی به فیلم دارد و فیلمی که خوش‌ساخت باشد مردم از آن لذت می‌برند؛ مثل طبقه حساس و شهر موش‌ها2 و خط ویژه. حتی گاهی تئاترهایی در سالن 2 این پردیس اجرا می‌شود که مردم از آن استقبال خوبی می‌کنند. همچنین ما یک گالری فعال در این مجموعه داریم که هر هفته میزبان هنرمندان حوزه‌های تجسمی منطقه است. مرادی یکی از مشکلات سینما در سنندج را حوزه اطلاع‌رسانی می‌داند و می‌گوید: الان حدود دو ماه است دنبال دو بیلبورد تبلیغاتی برای فیلم‌های در حال اکران هستم، اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ام. یعنی درخواست را به کمیسیون شهرداری ارائه کرده‌ام و منتظر پاسخ هستم. درخصوص پخش تیزر برخی فیلم‌ها از صداوسیما هم گاهی با مشکلاتی روبه‌روییم. با این‌که به هر حال مدیریت سینما سختی‌های خودش را دارد، اما سعی ما در پردیس بهمن بر این است که مردم از ما راضی باشند. این پردیس جزو سینماهای ممتاز کشور است و قاعدتا باید بهای بلیت فیلم‌ها 6000 تا 7000 تومان باشد، اما من به نفع شرایط اقتصادی مردم منطقه مقاومت کردم و الان بهای بلیت در روزهای عادی 4000 تومان و در روزهای سه‌شنبه، نیم‌بها و 2000 تومان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها