معـاون پیشـگری و درمـان اعتیـاد سـازمان بهزیسـتی، از تهیه و تدوین گزارش وضعیت اعتیاد در استان های مختلف خبر داد.
کد خبر: ۸۱۹۷۵۱
گزارش اعتیاد در استان ها

محسن روشن پژوه افزود: مرحله اول طرح پیمایش ملی خانوار ها در مصرف مواد مخدر در استان های مختلف کشور و مناطقی که بیشتر در معرض مصرف مواد مخدر هستند، به پایان رسید و مرحله دوم آن نیز به تازگی آغاز شده است.

وی گفت: پس از پایان مرحله دوم این پروژه که با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان بهزیستی انجام می شود، گزارشی از وضعیت اعتیاد و مصرف مواد مخدر در میان استانهای مختلف و جامعه عمومی تهیه و به هموطنان ارائه می شود که مبنای برنامه ریزیهای پیشگیرانه قرار خواهد گرفت.

معاون پیشـگری و درمـان اعتیـاد سـازمان بهزیسـتی تاکید کرد: داده ها و اطلاعات مرحله اول طرح پیمایش ملی خانوار تحلیل و در پایان مرحله دوم ارائه می شود.

روشن پژوه گفت: برنامه ریزیهای لازم در جهت پیشگیری و مقابله با اعتیاد در محلات و مناطق مختلف شهری و روستایی را در دستور کار قرار داده ایم که البته در مهدهای کودک نیز آموزشهای لازم در این خصوص به کودکان ارائه می شود که سعی داریم در سال جاری این برنامه و طرح را در اغلب استان های کشور توسعه دهیم.

به گفته وی، بیش از ۵ هزار تیم محلی در نقاط مختلف و محلات در جهت پیشگیری از اعتیاد، شناسایی مواد مخدر و جلوگیری از شیوع آن و همچنین نحوه برخورد خانواده ها با افراد دارای اعتیاد فعالیت کرده و آموزش های لازم را انجام می دهند. ( مهر )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها