پس از ممنوعیت استفاده از اینترنت شخصی، گروه تروریستی "داعش" زمان استفاده از کافی‌نت در شهر رقه واقع در شرق سوریه را 8 ساعت تعیین کرده است.
کد خبر: ۸۱۹۵۱۴
ساعت کار کافی‌نت‌های داعش اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، داعش اعلام کرده که استفاده از اینترنت در کافی نت ها فقط از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر مجاز می باشد و اعضای داعش نیز موظف به پیروی از این مقررات هستند.
خبرگزاری "آناتولی" ترکیه به نقل از "احمد الطبقاوی" گزارش داد، این قانون عناصر گروه را نیز شامل شده و هر شخصی که از این دستور تخلف کند، مجازات می شود.
به گفته وی، داعش به شکل منظم کافی نت های شهر را تحت نظارت خود دارد.
چند روز پیش، داعش دسترسی شخصی به اینترنت را در رقه ممنوع اعلام کرد و ساکنان رقه و حتی جنگجویان خود را موظف نمود که از کافی نت ها استفاده کنند که بتوان بر آنها نظارت کرد.
در اعلامیه های داعش به مراکز اینترنتی هشدار داده شده بود که چهار روز فرصت دارند ارتباطات اینترنتی وای فای را قطع کنند.
این اقدام داعش با هدف امنیت دسترسی به اینترنت از طریق کافی نت ها صورت می گیرد تا بتوان ارتباطات اینترنتی را رصد کرد. بدین ترتیب نه تنها بر فعالیت گروههای فعال در رقه تاثیر می گذارد بلکه افرادی را که قصد دارند از گروه داعش جدا شوند نیز محدود خواهد کرد.
در همین حال گزارش های غربی حاکیست، داعش از اینترنت جهت جذب جوانان سوء استفاده می کند و این جذب عمدتا از طریق پایگاه های ارتباط اجتماعی به ویژه تویتر انجام می شود.
"مارک والاس" رییس "طرح مبارزه با افراط گرایی در اروپا" گفته که بیش از چهل هزار صفحه هوادار داعش در توییتر وجود دارد که گردانندگان آنها نسبت به تبلیغات و نشر اعلامیه و کمک به جذب نیرو برای داعش اقدام می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها