در حال حاضر، چندین روش برای شناسایی گاوها وجود دارد. داغ زدن با نام تجاری، برچسب زدن روی گوش‌ها، خالکوبی و ایجاد بریدگی مخصوص روی گوش‌ها از جمله روش‌هایی است که به ذهن می‌رسد. دانشمندان مصری در حال کار روی یک سامانه جدید زیست‌سنجی هستند که نسبت به روش‌های مذکور کمتر تهاجمی بوده، خنثی‌سازی آن برای افراد سودجو کاری دشوار است.
کد خبر: ۸۱۹۴۴۸

این روش، چاپ الکترونیکی پوزه گاوها نام دارد. به همان اندازه که خطوط مارپیچی در سر انگشتان ما منحصر به فرد است، چین و چروک و خطوط روی پوست پوزه هر گاو هم منحصر به فرد است.

این موضوعی است که از حدود دهه 20 میلادی شناخته شد. در آن روزها از جوهر برای چاپ اثر پوزه گاوها به منظور تعقیب و پیگیری بعدی آنها استفاده می‌شد. از آن زمان تا کنون مطالعات مختلف برای جایگزین کردن فناوری‌های روز با جوهر و کاغذ انجام شده است.

آخرین فناوری در این حوزه را حمدی محمود و هاجرالحداد در دانشگاه بن یوسف حمدی محمود قاهره ارائه کرده‌اند. در این روش تصاویر نزدیکی از پوزه گاو به وسیله یک سیستم یادگیری ماشینی موسوم به ماشین بردار پشتیبانی چندکلاسه تهیه و پردازش می‌شود. در میان دیگر سامانه‌های این چنینی ماشین‌های بردار پشتیبانی به دلیل توانایی‌شان در طبقه‌بندی موضوعات بر اساس تشخیص الگو شناخته‌شده‌تر از بقیه هستند.

بر اساس آزمایش‌های انجام شده در دنیای واقعی ماشین بردار پشتیبانی براساس تصاویر ضبط شده از پوزه گاوها قادر بود با دقت 94 درصد گاوها را شناسایی کند.

دانشمندان مشغول کار برای ارتقای این سیستم ضمن بالا بردن سرعت پردازش هستند.

مترجم: آتنا حسن‌آبادی

Gizmag ‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها