معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد:

۵۱۵ میلیارد ریال خسارت به راه ‌ها در سیلاب اخیر

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: بارندگی های اخیر در ۱۶ استان کشور، ۵۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خسارت به راه‌های بین‌شهری وارد کرد.
کد خبر: ۸۱۹۳۷۹
۵۱۵ میلیارد ریال خسارت به راه ‌ها در سیلاب اخیر

عبدالهاشم حسن‌نیا با بیان اینکه بارندگی های اخیر در ۱۶ استان کشور، ۵۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خسارت به راه های بین شهری وارد کرد، گفت: پس از وقوع سیل و رانش، بلافاصله عوامل راهداری و سایر دستگاه‌های امدادی با به‌کارگیری تمامی تجهیزات و ماشین‌آلات خود، ضمن استقرار در مناطق حادثه‌دیده، اقدامات لازم درخصوص بازگشایی راه‌ها و کمک به آسیب‌دیدگان را در کمترین زمان ممکن انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه بارندگی‌های اخیر به رویه آسفالت برخی از راه‌ها و همچنین سازه پلها و تونل‌ها و ابنیه کشور خسارت زیادی وارد کرده است، افزود: میزان برآورد اولیه این خسارت در استان تهران ۱۰۰ میلیارد ریال بوده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: همچنین برآوردها نشان می‌دهد میزان خسارت وارده به راه‌ها و ابنیه استان البرز ۲۵ میلیارد ریال، استان کردستان ۲۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، استان سمنان ۱۰ میلیارد ریال و استان قزوین ۷ میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه خسارات وارده در استان مازندران بیش از سایر استان‌ها بوده است، افزود: میزان خسارت وارده به جاده‌ها و تاسیسات مربوطه در استان مازندران ۳۴۵ میلیارد ریال برآورد شده است که در نخستین ساعات وقوع سیل، رانش و ریزش کوه سبب بسته شدن برخی محورهای ارتباطی این استان شده بود.

بارش باران‌های غیرمنتظره، وقوع سیل و وزش باد در روزهای اخیر در برخی استان‌های کشور که موجب تخریب برخی منازل، خسارت به خودروها، شکسته شدن درختان و آسیب به زمین‌های کشاورزی شد متاسفانه جان برخی از هموطنان و مسافران که در محورهای روستایی و در حاشیه رودخانه‌ها توقف داشتند را گرفت بنابراین وقوع سیل و بارش‌ها در محورهای هراز، فیروزکوه و چالوس که با بازگشت مسافران از مناطق شمالی کشور به مرکز و پایتخت همزمان شده و موجب بسته شدن راه‌ها برای یک مقطع زمان کوتاه شده بود با تلاش‌های صورت گرفته توسط راهداران، پاکسازی، ترمیم موقت انجام و رفت و آمد برقرار شده و هم‌اکنون تمامی محورهای ارتباطی و شریانی کشور باز و ترافیک در آنها جریان دارد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها