معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که برای گسترش شادی و خنده در کشور باید فرهنگ‌سازی کنیم، گفت: «خنده درمانی» یک روش علمی و مورد تائید وزارت بهداشت است که سلامت انسان را ارتقا می‌دهد.
کد خبر: ۸۱۹۲۱۵

علی اکبر سیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: خنده و شادی یک نیاز اساسی برای سلامت انسان است. هر انسان، 10 به توان 14 سلول دارد و هنگامی که می‌خندیم 10 به توان 14 سلول انسان می‌خندد و هنگامی که گریه می‌کنیم 10 به توان 14 سلول انسان گریه می‌کند. وی ادامه داد: وقتی که می‌خندیم این‌طور نیست که فقط چهره ما شاد می‌شود بلکه فعل و انفعالات شیمیایی در بدن صورت می‌گیرد که تمام سلول‌های ما شاد و با نشاط می‌شود و وقتی خشمگین یا غمگین می‌شویم، تک تک سلول‌های بدن ما خشمگین یا غمگین می‌شود. معاون بهداشت وزیر بهداشت عنوان کرد: تحقیقات نشان داده که به‌طور قطع خنده و شادی، سطح سلامت انسان را بالا می‌برد و اگر می‌خواهیم برای ارتقای سلامت مردم کاری انجام دهیم باید روی نشاط و خنده مردم کار کنیم. وی یادآور شد: بررسی‌های شیوع شناسی در کشور نشان می‌دهد که از نظر سلامت روان با مشکل مواجه هستیم و حدود 23 درصد جمعیت کشور به یکی از انواع اختلالات روانپزشکی مبتلا هستند که شایع‌ترین آنها افسردگی و اضطراب است.

سیاری اظهار کرد: برای گسترش شادی و خنده در کشور باید فرهنگ‌سازی کنیم، صدا و سیما و همه رسانه‌های کشور باید وقت بیشتری برای شادی و نشاط در جامعه بگذارند، باید این اعتقاد را در جامعه گسترش دهیم که خندیدن و شاد بودن، هم باعث ارتقای سلامت می‌شود و هم باعث می‌شود که به عنوان یک انسان سالم، اخلاق بهتری داشته باشیم و بنابراین خندیدن باعث می‌شود که به بهشت برویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها