نشست خبری عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای که امروز در وزارت امور خارجه برگزار شد با مشکلی روبرو بود که مبتلابه بسیاری از نشست ها و کنفرانس ها است.
کد خبر: ۸۱۹۱۰۰
مشکل هسته ای حل می شود ، مشکل بلندگو نه! + عکس

در روزهای پس از مذاکرات وین و دستیابی به توافق با 1+5، مذاکره کنندگان هسته ای ایران درگیر پاسخگویی به شبهات و ابهامات صاحبنظران، رسانه ها و نمایندگان مجلس هستند.

نشست امروز سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای در سالن سخنگویی وزارت امور خارجه هم در همین راستا بود. در این نشست خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی دعوت بودند.

به طور معمول هر چهارشنبه نشست خبری مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در این مکان برگزار می شد.

برای این نشست، نیم ساعت زمان در نظر گرفته شده بود که با توجه به تعداد کثیر خبرنگاران و سوالات آنها، عراقچی زمان بیشتری در سالن ماند و حدود یک ساعت به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

قرار بر پخش مستقیم تلویزیونی این نشست بود ولی دو نکته آزار دهنده، اولین نشست عضو ارشد تیم مذاکره کننده با خبرنگاران رسانه های مکتوب و غیرمکتوب پس از توافق وین را تحت الشعاع قرار داد.

یکی آن که به عنوان مخاطب که از طریق گیرنده های تلویزیونی نشست را پیگیری می کردید قادر به شنیدن پرسش های خبرنگاران نبودید، مگر یکی دو مورد که آن هم لابد شانسی و تصادفی بود.

در همه این مدت فقط پاسخ های عراقچی را می شنیدید و از قوه ادراک خود مدد می گرفتید که سوال را حدس بزنید.

نکته دیگر که مهمتر نیز بود، قطع و وصل شدن بلندگوی سالن بود.

چند بار در طول این نشست عراقچی ناچار می شد ضربه هایی به میکروفونی که مقابلش بود بزند تا شاید صدا برگردد.



یک بار، زمانی که عراقچی به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص نقض توافق و موضوع برگشت پذیری پاسخ می داد، سیستم صوتی سالن دچار مشکل شد و امکان شنیدن سخنان مهم او درباره روند بازگشت پذیری تحریم ها میسر نبود

عراقچی وقتی که چند ضربه به میکروفون زد، گفت: «ظاهرا مشکل هسته ای حل می شود اما مشکل بلندگو حل نمی شود».(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها