عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای:

واقعاً برنده ایم/ به خواسته های اصلی خود رسیدیم

خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به تازه ترین هشدار باراک اوباما به کنگره آمریکا در باره رد احتمالی توافق وین، نوشت: رییس جمهوری آمریکا با سخنرانی در جمع کهنه سربازان این کشور، تندروهای آمریکایی مخالف نتیجه مذاکرات ایران و 1+5 «در کنگره» را جارو کرد.
کد خبر: ۸۱۹۰۲۶
اوباما مخالفان توافق وین را جارو کرد!

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس اوباما سه شنبه شب در این نشست که در ایالت پنسیلوانیا برگزار شد، گفت: مخالفان توافق وین همان گروهی هستند که شتابزده وارد جنگ عراق شدند و گفتند فقط چند ماه زمان می برد»

وی افزود: سیاستمدارانی که فورا امکان حل و فصل دیپلماتیک برنامه هسته ای ایران را رد می کنند همان گروهی هستند که زمینه ساز آغاز جنگ عراق بودند.

آسوشیتدپرس در باره سخنان اوباما گزارش داد: رییس جمهوری آمریکا با عزمی جدی و لحنی مبارزه جویانه، جنگ عراق را که برخی کهنه سربازان حاضر در مراسم نیز در آن شرکت داشته اند، «جنگی بدفرجام» برای آمریکا خواند.

جان کری نیز در این باره اعلام کرد: اگر کنگره نتواند توافق هسته ای با ایران را تصویب کند، تبعاتی فاجعه بار خواهد داشت و به شما می گویم آمریکا همه اعتبار خود را از دست خواهد داد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: در صورت شکست توافق هسته ای، اگر تصمیم به استفاده از گزینه نظامی بگیریم، آیا فکر می کنید که سازمان ملل نیز با ما خواهد بود؟ آیا فکر می کنید که همقطاران اروپایی واشنگتن از ما حمایت خواهند کرد؟ شکست مذاکرات یک اشتباه است.

کری گفت: ایران خواهد گفت همان طور که گفتیم نمی توان به غرب اعتماد کرد و با آنها مذاکره کرد. آنها (غربی ها) صادق نیستند و شما را فریب می دهند. آنها ما را متوقف کردند و کنگره از مذاکرات عقب نشینی کرد و کسی در غرب نیست که بتوان مذاکره کرد.

وی همچنین در پاسخ به برخی اظهارات درباره این که دولت اوباما بسیار مشتاق توافق هسته ای است و هزینه سنگینی را به خاطر آن خواهد پرداخت، اظهار کرد که من سه بار مذاکرات را ترک کرده است.

کری اظهار کرد: اگر کنگره رای لازم سلب اختیار حق وتوی ریاست جمهوری را بدست آورد، رد توافق عواقب وخیمی خواهد داشت.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها