مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۹۴ امروز بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می شود.
کد خبر: ۸۱۸۹۹۹
جزئیات دفترچه راهنمای انتخاب رشته

حسین توکلی، اظهار کرد: دفترچه راهنمای انتخاب رشته برای افرادی که مجاز به انتخاب رشته شدند امروز از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود. داوطلبان می‌توانند این دفترچه را در روز اول مرداد ماه نیز از طریق نمایندگی‌های توزیع روزنامه در کشور تهیه کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: پاسخنامه آزمون سراسری برای داوطلبان با رتبه کشوری 75 هزار به بالا در گروه های ریاضی، تجربی و انسانی و رتبه 10 هزار در گروه های زبان و هنر بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

وی همچنین درباره نرم افزار انتخاب رشته گفت: این نرم افزار روز پنجشنبه 1 مرداد ماه منتشر می شود و داوطلبان می توانند با توجه به وضعیت علمی و نمره آزمون، خود را با افراد مشابه در سال 93 با تغییرات اعمال شده مقایسه کرده و امکان قبولی خود را بسنجند.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: تعدادی از دفترچه های انتخاب رشته کنکور نیز روز پنجشنبه اول مرداد در نمایندگی های توزیع روزنامه به بهای 10 هزار ریال توزیع می شود.

وی گفت: انتخاب رشته مجازین به انتخاب رشته نیز از دوشنبه ۵ مرداد آغاز می‌شود و تا ۱۰ مردادماه ادامه دارد که داوطلبان باید براساس اطلاعیه سازمان سنجش و ضوابط اعلام شده برای انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی از گروه آزمایشی مجاز یا گروه‌های آزمایشی مجاز اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) آزمون سراسری سال ۱۳۹۴، حاوی شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴، نحوه انتخاب رشته، کدرشته محل‌های تحصیلی هر یک از گروه‌های آزمایشی است.

توکلی افزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند براساس اطلاعیه این سازمان در این رابطه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به دریافت آن از سایت سازمان اقدام کنند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها