هفته گذشته در یکی از شهرهای چهارمحال‌ و بختیاری شخصی که در فضای مجازی باعث آبروریزی زن جوان شده بود، دستگیر شد.
کد خبر: ۸۱۸۹۶۶

خانمی جوان به پلیس مراجعه کرد و گفت: مدتی است افرادی ناشناس در تماس تلفنی با من درخواست برقراری ارتباط می‌کنند. آنها مدعی هستند شماره‌ام در شبکه‌های مجازی پخش شده است.

با انجام تحقیقات مقدماتی و تخصصی ابتدا یکی از افراد تماس گیرنده شناسایی شد و پس از احضار و بازجویی، بیان کرد: من در شبکه اجتماعی تانگو با شخصی با پروفایل دخترانه آشنا شدم که از من برای ارتباط درخواست شارژ تلفن همراه کرد من هم برای او فرستادم و این شماره تلفن همراه را برایم فرستاد، در ادامه و با بررسی فنی و تخصصی کارآگاهان، این متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به این پلیس احضار شد.

متهم گفت: من چند سالی با این خانم ارتباط داشتم و او چند مرتبه شارژ و مقداری پول از من گرفت و بازنگرداند من نیز بعد از این‌که ارتباطش را با من قطع کرد، برای تلافی با پروفایل دخترانه در شبکه اجتماعی با مردان ارتباط برقرار کرده و از آنها درخواست شارژ می‌کردم و شماره وی را برای تماس در اختیار این افراد می‌گذاشتم تا مزاحمش شوند.

نقشه دانش‌آموزان برای معلم

رئیس پلیس فتای گلستان نیز هفته گذشته از دستگیری افرادی که اقدام به توهین و مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی معلم گرگانی در یکی از شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه کرده بودند، خبر داد.

حبیب‌الله رجبلی با اعلام این خبر گفت: دانش‌آموزان این معلم برای انتقام از معلم خود، مطالبی توهین‌آمیز را علیه او در اینترنت منتشر کرده بودند. دانش‌آموزان پس از دستگیری مدعی شدند به دلیل مردودی در امتحان از معلم انتقام گرفتند.

کلاهبرداری به بهانه فروش کالا در سایت

همچنین در پرونده دیگر مرد متهم به9 فقره کلاهبرداری با ردزنی‌های پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی در سنندج دستگیر شد.

فردی با در دست داشتن شکایتی به پلیس فتای استان خراسان جنوبی مراجعه کرد و گفت:از یک سایت فروش کالا، گوشی تلفن همراه خریدم و مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان به حساب صاحب سایت واریز کردم که قرار شد کمتر از چهار روز محصول خریداری شده تحویل من شود و حالا نزدیک به یک ماه است که از محصول خبری نیست و صاحب سایت گوشی تلفن همراه خود را خاموش کرده است.

در تحقیقات سایبری ردپای صاحب سایت جعلی در سنندج مشاهده شد که با هماهنگی قضایی و ارسال نیابت به استان مربوطه، صاحب سایت دستگیر و به کلاهبرداری از شهروند بیرجندی اقرار کرد. علاوه بر این، او به 9 فقره کلاهبرداری در کشور نیز اعتراف کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها