جام جم ورزشی: وحید هاشمیان وارد سی و نهمین سال زندگی خود شد.
کد خبر: ۸۱۸۹۳۷
هلیکوپتری که 39 ساله شد!

به گزارش جام جم ورزشی ، مهاجم سال های نه چندان دور تیم ملی فوتبال ایران در حالی سه و نه ساله شد که عالی ترین دوره های مربی گری اروپا را گذرانده و می خواهد کار مربی گری خود را در اروپا آغاز کند. هاشمیان که سال ها سابقه بازی کردن در بوندسلیگای آلمان را دارد برای تیم هایی همچون هامبورگ، هانوفر، بوخوم و البته بایرن مونیخ را در کارنامه اش ثبت کرده است. وحید پس از علی دایی دومین بازیکن ایرانی بود که موفق شد به تیم بسیار بزرگ بایرن مونیخ راه یابد و افتخار بازی کردن برای این تیم را به دست بیاورد.
هاشمیان بهترین دوران فوتبال حرفه ای خود را در سال های 80 تا 83 سپری کرد و طی 3 فصل برای بوخوم 87 بازی کرد و 34 گل زد. او از 28 سالگی به بعد در 4 باشگاه آخر فوتبالش تنها 16 گل طی 8 سال زد و افتی ملموس داشت. او در بایرن مونیخ 9 بازی بدون گل زده، در هانوفر 80 بازی و 9 گل زده در 3 سال داشت و سال 87 در 32 سالگی به بوخوم برگشت و در 41 بازی 3 گل برای این تیم زد.

هاشمیان فوتبال خود را با پرسپولیس تمام کرد و طی 2 فصل 22 بازی برای پرسپولیس انجام داد و 4 گل زد. او 50 بازی ملی کرده و 15 گل زده است. او حالا در آلمان، دوره های مربیگری گذرانده و در تیم های سطح پایین مربیگری می‌ کند.

هاشمیان به «هوب شرابا» یا هلیکوپتر معروف است. او به دلیل پرش های بلندش در حین فوتبال بازی کردن در آلمان به هلیکوپتر معروف شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها