گره‌ها در لهستان باز می‌شود

آخرین پازل انتخابی تیم‌های ملی کشتی

فدراسیون کشتی در حالی دیروز اسامی کشتی‌گیران اعزامی به رقابت‌های بین‌المللی لهستان را اعلام کرد که این رقابت‌ها قرار است نقش اساسی در بازشدن گره برخی وزن‌های تیم ملی ایفا کند.
کد خبر: ۸۱۸۸۳۱

به گزارش جام‌جم، پس از برگزاری مرحله پایانی رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی، شورای فنی کشتی آزاد و فرنگی مطابق اعلام قبلی، حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی را به‌عنوان مکملی برای انتخاب ترکیب نهایی کشتی‌گیران اعزامی به جهانی لاس‌وگاس (شهریورماه) در نظر گرفت. در این باره در حالی که در روزهای گذشته شماری از آزادکاران در رقابت‌های بین‌المللی جام سرکیسیان ارمنستان روی تشک رفتند قرار است از روز جمعه دوم مردادماه چند کشتی‌گیر دیگر در لهستان روی تشک رفته و شانس خود را برای رسیدن به دوبنده تیم ملی بیازمایند. جایی که احتمال تقابل کشتی‌گیران کشورمان نیز وجود دارد و به نوعی انتخابی تیم ملی ایران از راه دور محسوب شود.

در پیکارهای کشتی فرنگی که تحت عنوان جام پیت لاسینسکی سوم و چهارم مردادماه برگزار می‌شود بیشتر نگاه‌ها متوجه وزن اول است، جایی که حمید سوریان، محسن حاجی‌پور و عبدالمحمد پاپی روی تشک می‌روند و کسب هر نتیجه‌ای توسط سوریان در این رقابت‌ها فوق‌العاده حائز اهمیت است. سوریان اگر بدرخشد ـ که محتمل هم به نظر می‌رسد ـ همان چیزی رقم می‌خورد که کادرفنی می‌خواهد، اما اگر او بهتر از دو رقیب دیگرش ظاهر نشود دوباره چالشی جدی برای کادرفنی و شورای فنی رقم خواهد خورد و به احتمال زیاد این بار نظر اعضای شورای فنی مبنی بر خط خوردن سوریان بر نظر کادرفنی خواهد چربید. در 66 کیلو مهدی زیدوند و محمدعلی گرایی از شانس برابری برای رسیدن به دوبنده تیم ملی برخوردارند و نتیجه این رقابت‌ها بسیار برای آنها حیاتی خواهد بود درست مثل 98 کیلو که قاسم رضایی و مهدی علیاری که با چنین شرایطی عازم لهستان می‌شوند. در سنگین وزن هم در حالی که بشیر باباجان‌زاده از روزهای اوج خود فاصله زیادی دارد به‌همراه مهدی نوری و شهاب قوره جیلی در این رقابت‌ها روی تشک می‌روند تا کادرفنی به جمع‌بندی لازم درباره آنها برسد.

در کشتی آزاد که رقابت‌های آن تحت عنوان جام زیلکوفسکی از دوم مردادماه آغاز می‌شود در 74 کیلو علیرضا قاسمی، مرتضی رضایی قلعه و پیمان یاراحمدی برای رسیدن به تیم ملی روی تشک می‌روند و در 97 کیلو با وجود این‌که محمدحسین محمدیان در روزهای گذشته در ارمنستان طلا گرفت اما با توجه به جدی‌بودن مصدومیت رضا یزدانی در این وزن، محمدیان بازهم باید روی تشک برود و توانمندی خود را نشان دهد، او که از شانس بالایی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی دارد در لهستان به همراه عباس طحان در 97 کیلو روی تشک خواهد رفت تا شورای فنی کشتی آزاد درباره این وزن تصمیم بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها