سردبیر مجله «شارلی ابدو» می‌گوید دیگر کاریکاتور پیامبر اسلام را نخواهد کشید. به گزارش واشنگتن‌پست، لورن سوریساو، ویراستار اصلی و ناشر مجله فکاهی و ضداسلامی شارلی ابدو ـ که با انتشار کاریکاتورهای موهن پیامبر اسلام(ص) بشدت مورد انتقاد قرار گرفته بود ـ می‌گوید: این مجله دیگر کاریکاتور پیامبر اسلام را که موجب بدنامی این مجله در سراسر دنیا شد، رسم نخواهد کرد.
کد خبر: ۸۱۸۷۸۴

سوریساو ـ که با اسم مستعار ریس (Riss) در مجله فعالیت می‌کند در مصاحبه‌ای که با مجله آلمانی اشترن (Stern) داشت، اعلام کرد: شارلی ابدو خیلی هم به انتقاد از اسلام علاقه ندارد. مسائلی که به‌خاطر آن اسلام را سرزنش می‌کنیم در دیگر ادیان هم یافت می‌شود.

در 7 ژوئن، دو شبه‌نظامی با حمله به دفتر شارلی ابدو در پاریس ۱۲ نفر از نویسندگان از جمله بعضی کاریکاتوریست‌ها و ویراستار‌های اصلی مجله را کشتند. شاخه گروه تروریستی القاعده در یمن مسئولیت این حمله را به‌عهده گرفت. بعد از آن حادثه تعدادی از مردم جهان در حمایت از آزادی بیان با شعار «من شارلی هستم» به حمایت از این مجله پرداختند. در صفحه اصلی مجله‌ای که پس از حمله به دفتر شارلی ابدو چاپ شد تصویر پیامبر اسلام در حال گریه کردن کشیده و در زیر آن عبارت «همه چیز بخشیده می‌شود» نوشته شده بود. هشت میلیون نسخه از این نشریه به فروش رفت. طراح این صفحه رنالد لوز که با اسم مستعار لوز طراحی می‌کند، گفت: دیگر نمی‌خواهم کاریکاتور پیامبر اسلام را بکشم.

سوریساو که ۴۰ درصد از سهام شارلی ابدو را در اختیار دارد، اکنون مورد انتقاد قرار گرفته است که بعد از فروش فوق‌العاده مجله و حمایت‌های مردمی بعد از این حادثه توانسته است پول خوبی به جیب بزند. در ماه می، سوریساو در مصاحبه‌ای که با گاردین داشت، گفت: تنها مسأله مهم این است که ما تلاش کنیم مجله هر هفته چاپ شود و این راه باید ادامه پیدا کند. سوریساو با تظاهر به مردن از حادثه ماه ژانویه جان سالم به در برد.

شارلی ابدو به معنای هفته‌نامه شارلی، یک مجله فکاهی چپگرای فرانسوی است که چهارشنبه‌ها منتشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها