احساس می‌کنید روز سخت و کسل‌کننده‌ای داشته‌اید و نگران و پر از تردید هستید؟ فکر می‌کنید در جنگل زندگی گم شده‌اید و راه فراری ندارید؟ بهترین کار در این شرایط، به کار بردن تکنیک تنفس است.
کد خبر: ۸۱۸۷۷۴
ذهن آرام با تکنیک تنفس

تمام توجهتان را از نگرانی و موضوعات ناراحت‌کننده، به نحوه نفس کشیدن متمرکز کنید.

عادی نفس بکشید؛ نه خیلی آرام و نه عمیق‌تر از حد معمول. تنها چیزی که فرق کرده، این است که دارید به نحوه نفس کشیدن خود توجه می‌کنید. ممکن است ذهنتان به جایی دیگر برود، اما ایرادی ندارد. آرام و ملایم، دوباره توجهتان را به تنفستان جلب کنید. هرزمان که افکارتان توجه شما را به خود جلب کرد، بدون معطلی دوباره به نفس کشیدنتان فکر کنید.

نفس کشیدن کار ملایمی است: هوا به نرمی در وجودتان پر می‌شود و به آرامی از بدنتان خارج می‌شود، بدون این‌که بیشتر مواقع متوجه و حتی نگران آن باشید.

وقتی به نفس کشیدنتان توجه کنید، می‌توانید با تمام وجود زمان حال را حس کنید و با خود بیندیشید که همه چیز روبه راه است. این لحظه خاص، زمانی است که نگرانی در آن راه ندارد.

هروقت نگرانی و ترس‌هایتان برگشت، فکر کنید که کاملا موقت است، درست مانند لحظه‌ای که ابرها می‌آیند و سپس می‌روند. اگر لحظه‌ای به نگرانی‌هایتان توجه کنید و اجازه دهید بروند، نمی‌توانند مشکل‌ساز شوند. به محض یادآوری نحوه تنفس‌تان می‌توانید درد آن نگرانی‌ها را فراموش و ذهنتان را آرام کنید.

حتی ممکن است درد و رنج‌ها مصرانه قدم به میان گذارند و شما را تنها نگذارند، اما با تکنیک تنفس صحیح و توجه به آن می‌توانید روح و روانتان را آسوده کرده، برای مشکلات آزاردهنده زندگی‌تان راه حل مناسب پیدا کنید.

بنابراین با توجه به نحوه نفس کشیدن و دور کردن ذهنتان از آشفتگی، راه‌حل‌هایی عالی برای مشکل خود پیدا خواهید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها