بازار خودروهای وارداتی پس از توافق

یکه‌ تازی لوکس‌ سواران پایان یافت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کاهش قیمت خودروی داخلی تا زمانی که تورم اندک وجود دارد، امکان‌پذیر نیست و نباید انتظار کاهش قیمت را داشت.
کد خبر: ۸۱۸۷۳۹
قیمت خودروی داخلی کاهش نمی‌یابد

محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه کلنگ‌زنی منطقه ویژه اقتصادی نمین گفت‌: ‌افزایش یا کاهش قیمت خودرو دست ما نیست بلکه تعیین قیمت در بازار مصرف انجام می‌شود و تا زمانی که در کشور تورم وجود دارد، امکان کاهش قیمت خودرو وجود ندارد.

وی افزود: ما فقط تلاش می‌کنیم تا از افزایش قیمت خودرو جلوگیری کرده و با افزایش تولید داخلی توانمان را در این عرصه بالا ببریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروهای داخلی مطابق با شرایط داخل کشور قیمت‌گذاری شده و ما امیدواریم با ورود شرکت‌های خارجی و سرمایه‌گذاری آنها در این حوزه بتوان کار جدی و اساسی را در این زمینه انجام داد.

نعمت‌زاده در پاسخ به سؤالی در مورد توافق هسته‌ای و احتمال برداشته شدن تحریم‌ها از صنعت خودرو، گفت: توسعه صنعت خودرو به عنوان یکی از اولویت‌های کشور است به طوریکه تولیدکنندگان ما در سخت‌ترین شرایط تحریم نیز سعی داشتند تا تولید کیفی را انجام دهند.

وی با یادآوری اینکه ما بعد از تحریم‌ها امکان حضور سرمایه‌گذاران خارجی را در بخش صنعت خودرو با انگیزه صادرات به دیگر کشورها فراهم می‌کنیم، اظهار کرد: ما از شرکت‌های خارجی صنعت خودرو دعوت می‌کنیم تا با سرمایه‌گذاری کلان در صنعت خودروی ایران زمینه صادرات آن را به کشورهای دیگر با برند مشهور فراهم آورند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در زمینه قطعه‌سازی نیز بعد از مذاکرات اخیر و توافق هسته‌ای ما در حال رایزنی با قطعه‌سازان سایر کشورها هستیم تا زمینه تولید قطعات مرغوب و با کیفیت و صادرات آن فراهم آید.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رزمنده دوران دفاع مقدس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
۰
۰
با سلام آقای نعمت زاده اگر كیفیت خودرو داخلی را افزایش و قیمت آن را كاهش ندهید .خودروهای داخلی فقط برای ترشی انداختن خوب است چون با تولید این خودرو فقط با جان مردم دارید بازی می كنید.مسولین این دوشركت خودرو ساز به جای اینكه به فكر جان مردم باشند بیشتر به فكر سودو جیب خود هستند تا دیروز كه همه افزایش قیمت ها را گردن تحریم ها انداخته بودید حالا گردن تورم انصاف هم چیز خوبی است.

نیازمندی ها