نقی معمولی یک انسان معمولی است مثل همه آدم‌های معمولی دیگر. او کم و کاستی‌هایی هم دارد و میان بعضی از رفتارها و کنش‌هایش با منطق و تعقل فرسنگ‌ها فاصله است. با این حال هر چه هست برای خانواده‌اش کم نمی‌گذارد؛ نقی یک پدر تمام عیار است.
کد خبر: ۸۱۸۴۹۲

او برای راحتی و آسایش فرزندانش از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی‌کند و هر چه دارد در طبق اخلاص می‌گذارد تا مگر دوقلوهایش به جایی برسند و آینده روشنی داشته باشند. نقی سریال پایتخت در عین حال نه فقط فرزندان که همه اعضای خانواده از پدر پیرش گرفته تا خواهر دست تنها و درمانده‌اش را زیر چتر حمایت خود گرفته و هر چه از دستش برمی‌آید برای آنها انجام می‌دهد. او آن‌قدر کاریزما دارد و تاثیرگذار است که وقتی با همسرش، هما دچار مشکل می‌شود برای پاره‌ای اوقات هم که شده پایه‌های مستحکم زندگی خانوادگی‌شان دچار لرزه و پس‌لرزه می‌شود.

فیروز سریال دودکش که بازپخشش از شبکه پنج آغاز شده هم بیش و کم شباهت‌هایی به نقی دارد. او نیز با همه ایرادات رفتاری و اخلاقی که در سلوک و مرامش می‌توان نشانه گرفت اما بشدت خانواده‌دوست است و هوای زن و بچه‌هایش را دارد.

فیروز برای هر کس که کم بگذارد و کم لطفی کند برای کودکانش کم نمی‌گذارد. او هر چقدر با دامادش، نصرت مشکل دارد و برای او موش می‌دواند دلبسته و دلسوز همسرش است و علاقه‌مند و پر حوصله با فرزندان آتش‌پاره‌اش. جلال سریال گاهی به پشت سر نگاه کن اما پدر خوبی برای دخترانش نبوده است؛ دست‌کم برای یکی از آنها. او با دخترش به اندازه چند هزار سال نوری فاصله دارد. شدت این فاصله به قدری است که دختر حتی حاضر نیست او را با عنوان پدر مورد خطاب قرار دهد. او یک نمونه از پدرهای بد تلویزیونی است.

فرحان مقصودی دردسرهای عظیم 2 هم پا در این مسیر گذاشته و در ارتباط با همسر و فرزندانش و به‌طور کل مدیریت خانواده عملکرد خوبی نداشته و نمره قبولی نمی‌گیرد. او نه تنها از یگانه فرزند ذکورش غافل مانده و او را به‌دست حوادث سپرده است حالا فکر و خیال‌های دیگری هم در سر می‌پروراند و فیل دلش یاد هندوستان جوانی کرده است. آنچه در تلویزیون و آثار و مجموعه‌های نمایشی‌اش می‌گذرد به نوعی آینه و بازتاب‌دهنده واقعیات جامعه است. سریال‌های نمایشی از بابت بازنمایی انواع و اقسام پدران ایرانی و حال و هوای‌شان عملکرد قابل قبولی داشته و در مجموع بخوبی از پس کار برآمده‌اند. اگر بر سبیل مصداق و تشبیه، مادر را تکیه‌گاه خانواده بدانیم پدر هم ستون این نهاد و کانون خواهد بود، بی‌گمان.

محسن محمدی

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها