اختصاصی جام جم آنلاین

تناقض گویی بر سر جانباختگان !

طوفان آمد، جان چند نفر را گرفت و بر سر آمارش اختلاف شد. این سه جمله، سرجمع اتفاق های 24 ساعت گذشته در کشور پس از طوفان و سیل شب گذشته است؛ طوفانی که باران و سیل همراه خودش آورد و 6 هزار خودروی شخصی را در ترافیک جاده ای 20 کیلومتری متوقف کرد.
کد خبر: ۸۱۸۳۱۷
تناقض گویی بر سر جانباختگان !

طبیعی است که پس از این حوادث، همه مردم ایران منتظر شنیدن اخباری درباره میزان خسارت های طوفان و شمار کشته شدگان احتمالی بودند و همین وقت بود که مسئولان نشان دادند هنوز توانایی مدیریت شرایط پس از بحران را حتی در سطح رسانه ای ندارند.

یکی از نخستین خبرها در ساعات پس از حادثه از قول ابوالفضل قناعتی، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران منتشر شد که آمار کشته شدگان طوفان و سیل تهران را 20 نفر تخمین میزد.

ارائه آمار اما از سوی مسئولان مختلف ادامه پیدا کرد تا جایی که اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور شمار کشته شده ها را 11 نفر، ناصر چرخساز، رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر، آن را 9 نفر و سازمان پزشکی قانونی 10 نفر و عیسی فرهادی، فرماندار تهران 6 نفر اعلام کردند. در این میان برخی مسئولان مستقیما بقیه را متهم به نادرست بودن آمارهای شان کردند و گروهی بدون توجه به دیگران فقط ، گمانه زنی خودشان را گفتند.

دست آخر هم دکتر احمد صادقی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با دلخوری به مهر گفت که مرجع اصلی اعلام اخبارمربوط به کشته شده ها فقط فرمانداری تهران است اما این یادآوری، دیرهنگام بود چون آمارهای متناقض از شمار کشته شده ها پیش از این ابراز نظر، مردم را با خود درگیر و به مسئولان و رسانه ها ، بی اعتمادشان کرده بود.

به هر حال هنوز آمار دقیق کشته شدگان حوادث دیروز مشخص نیست اما تناقض گویی های مسئولان و آشفتگی خبری درباره اش ثابت می کند دستگاه ها و نهادهای مختلف هنوز نمی توانند جریان خبررسانی را حتی پس از بحرانی نسبتا کوچک در کشور مدیریت کنند و برای خبررسانی درباره اش تعیین وظیفه نکرده اند و آنوقت باید دید چگونه می توانند در صورت بروز بحرانی عظیم مثل زلزله تهران در حرکتی هماهنگ، جریان کمک رسانی را هدفمند و به سرعت پیش ببرند؟

مریم یوشی زاده - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
۰
۰
خوب بالاخره ی جوری سر مردم رو بایستی گرم كرد دیگه...!!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها