با شور و شوق با دیگران صحبت می‌کند و با اولین کلام مناسبی که می‌شنود، گل از گلش می‌شکفد و می‌خندد. لحظات خنده او دیدنی‌ترین ثانیه‌ها برای اطرافیان است. همه برای لحظه‌ای ساکت می‌شوند و چشم به دندان‌های سفید او می‌دوزند. مانند چند تکه الماس سفید در دهانش می‌درخشند.
کد خبر: ۸۱۸۱۹۹

دندان‌ها نقش مهمی در زیبایی چهره ما خصوصا درحین صحبت کردن و خندیدن دارند. دندان‌های سفید و درخشان ما را زیبا و لبخندمان را دوست‌داشتنی می‌کند، اما دندان زرد و نازیبا خلاف آن عمل می‌کند. با این حال، اگر دندان سفیدی ندارید، ناراحت نباشید. راه‌های فراوانی برای سفید و درخشان کردن این مرواریدهای کاشته شده در دهان شماست. در این نوشتار راهکارهایی برای سفیدشدن دندان‌ها به شما ارائه می‌کنیم.

توت‌فرنگی بخورید: اسید مالیک موجود در توت‌فرنگی به سفید شدن دندان‌ها کمک می‌کند. یک توت‌فرنگی درشت یا دو توت‌فرنگی کوچک را له کنید و با یک قاشق چایخوری جوش شیرین مخلوط کنید. این خمیر را مانند خمیردندان با استفاده از یک مسواک بر روی دندان‌هایتان بزنید. بهتر است از مسواک کودکان استفاده کنید تا خمیر راحت‌تر لابه‌لای دندان‌هایتان وارد شود.

این کار را به مدت 5 تا 7 دقیقه انجام دهید. پس از اتمام کار نخ دندان بکشید تا باقی‌مانده خمیر از لابه‌لای دندان‌ها پاک شود.

کرفس و سیب: سیب و کرفس دارای سلولزهای رشته‌ای‌اند که مانند یک مسواک طبیعی کمک می‌کند. به همین دلیل اگر آنها را بخوبی بجوید به سفید شدن دندان‌های خود کمک کرده‌اید. آنها رنگدانه‌های ناشی از خوردن خوراکی‌ها بر روی دندان‌های شما را پاک می‌کنند و به شما دندان‌هایی سفید همچون مروارید می‌بخشند.

پوست موز: قسمت داخلی پوست موز سرشار از پتاسیم، منیزیم، منگنز و سایر مواد معدنی است. موز را پوست بکنید و قسمت داخلی‌اش را به روی دندان‌هایتان بمالید. مواد مفید موجود در آن جذب مینای دندان‌هایتان می‌شود و به سفید شدن آن کمک می‌کند. پس از مسواک زدن، پوست یک موز رسیده را بکنید و آن را به مدت دو دقیقه روی دندان‌هایتان قرار دهید.

پوست پرتقال و برگ بو: شاید باورتان نشود هر بار که پرتقال پوست می‌کنید و پوستش را به دور می‌اندازید، در واقع خود را از چه ماده ارزشمندی محروم ساخته‌اید. معمولا استفاده از برگ بو برای سفید کردن دندان‌ها هم به ذهن کسی نمی‌رسد. اما واقعیت آن است که هر دوی اینها می‌توانند نقش موثری در سفیدی و درخشانی دندان‌های شما داشته باشند. آنها را خشک کنید و به‌صورت جداگانه یا پودر ترکیبی بر روی دندان‌هایتان قرار دهید.

سرکه سیب: سرکه سیب قدرت لکه‌بری خمیر دندان را افزایش می‌دهد. برای رقیق کردن سرکه سیب، سه قسمت آب را با یک قسمت سرکه سیب مخلوط کنید و آن را با خمیر دندان طبیعی‌تان ترکیب نمایید. استفاده از چنین خمیردندانی به سفید شدن دندان‌هایتان کمک شایان توجهی خواهد کرد.

روغن نارگیل: 20 دقیقه قرقره کردن روغن نارگیل در دهان به سفید شدن دندان‌ها کمک می‌کند و همچنین حاوی فواید دیگری از جمله سم‌زدایی بدن و رفع سردرد می‌شود.

سارا آذرخش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها