همسرم از وقتی به خانه می‌آید، هنوز لباسش را عوض نکرده روی مبل می‌نشیند و تلفن همراهش را بر می‌دارد و وارد شبکه‌های مختلف اجتماعی می‌شود .
کد خبر: ۸۱۸۱۸۵

اگر تا چند وقت قبل فقط وایبر هووی من بود این روزها واتس‌اپ و تلگرام و بقیه شبکه‌ها هم اضافه شده‌اند، گاهی می‌خندد، گاهی در یک بحث سیاسی شرکت می‌کند و عصبانی می‌شود و گاهی هم تحت‌تاثیر جملات زیبایی که می‌خواند قرار می‌گیرد و برای من هم می‌خواند. برای آن‌که به من نگاه کند باید منتظر شوم که اینترنت قطع شود تا فرصت کند به خانه همسری بزند.

من به او اطمینان دارم و نگران روابط نامناسب و خیانت در این فضاها نیستم اما زندگی‌مان روز‌به‌روز سردتر می‌شود. چگونه او را به خانه برگردانم؟

پاسخ مشاور: این تنها مشکل شما نیست، نگاهی به بیلبورد‌های شهر که بیندازید متوجه می‌شوید دهکده جهانی آنقدر در خانه‌هایمان نفوذ کرده که شهرداری هم به فکر افتاده به مردم بگوید، به خانواده برگردید. این یک مشکل بزرگ است که خانواده‌ها با آن روبه‌رو هستند اما شرایط شما به دو دلیل هنوز با مرز خطر فاصله دارد؛ اول این‌که شما نگران روابط نامناسب همسرتان نیستید و دوم این‌که خودتان هنوز گرفتار این شبکه‌های اجتماعی نشده‌اید و به دنبال راهی برای برگرداندن همسرتان هستید. پس بدون نگرانی برای کمرنگ شدن این هووهای اینترنتی تلاش کنید.

اول از همه فراموش نکنید‌ جذابیت شما می‌تواند در کمرنگ شدن چیزهای دیگر نقش داشته باشد. جذابیت ظاهری، کلامی و حتی جنسی. اگر بخواهید با یک رقابت آشکار به دنبال حذف کردن فضاهایی باشید که همسرتان به آنها تعلق خاطر دارد، نه تنها موفق نمی‌شوید بلکه او شما را در جبهه مقابل می‌بیند و ممکن است با لجبازی بر شدت رفتارهایی که باعث دلخوری‌تان می‌شود هم اضافه کند. او باید حس کند شما نه به‌خاطر کم شدن لذتش از کارهایی که دوست دارد، بلکه برای زیاد شدن ارتباط‌تان دوست دارید کمی تلفن همراهش را کنار بگذارد و با شما باشد.

ما انسان‌ها کاری را بیشتر انجام می‌دهیم که لذت بیشتری برای مان دارد. پس فضای خانه را برایش لذتبخش کنید. با یک ادبیات صمیمانه و بدون جبهه‌گیری شدید به او بگویید خانه‌تان مهم‌ترین جای دنیاست و دلتان می‌خواهد او هم چنین حسی داشته باشد.

باهم در مورد این مشکل صحبت کنید، اما به دنبال حذف کامل این عادت نباشید. همین که کمی کمرنگ شود، قدم بزرگی برداشته‌اید. وقتی متنی یا طنزی را از همین گروه‌های مجازی برایتان می‌خواند، استقبال کنید و در موردش حرف بزنید. حتی پیشقدم شوید و به او بگویید هر متن جالبی را که می‌خواند، برای شما هم مطرح کند.

اما مثل همیشه بیشترین عاملی که امروز در مقابل تلگرام و فردا در مقابل چیزهایی که تکنولوژی با خود به ارمغان خواهد آورد شما را واکسینه می‌کند، محبتی است که حتی با وجود سردی همسرتان به زندگی خانوادگی خود تزریق می‌کنید و باعث گرمای آن می‌شوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها