«من می‌دونم، کار ما تمومه، من می‌دونم.» این جمله شما را یاد چه چیزی می‌اندازد؟ اگر کارتون گالیور را دیده باشید، بدون شک یاد شخصیت گلام یکی از کوتوله‌های این کارتون می‌افتید که مدام منفی بافی می‌کرد و در هر اتفاقی منتظر بدترین چیزها می‌شد.
کد خبر: ۸۱۸۱۷۸

هر چند این یک شخصیت کارتونی بود اما اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید، آدم‌های زیادی را با این روحیه می‌بینید. آدم‌هایی که عادت دارند وقتی یک لیوان نیمه پر را به آنها نشان می‌دهی، بگویند: نصف لیوان خالی است! دیدن نیمه‌خالی لیوان یا زیر ذره‌بین گذاشتن کاستی‌ها و مشکلات،کار انسان‌های منفی نگر است. این خصوصیت می‌تواند حتی در کسی که بهترین شرایط زندگی را دارد، وجود داشته باشد.

به زبان بهتر این‌که منفی‌نگر یا مثبت‌نگر بودن ربطی به شرایط زندگی ندارد، بلکه نوعی نگرش است.افرادی که توانایی مثبت نگری را دارند،زندگی توام با رضایت و آرامش بیشتری را تجربه می‌کنند حتی اگر از نگاه دیگران کاستی‌های زیادی داشته باشند.

اگر بخواهید یک انسان مثبت‌اندیش باشید و به اصطلاح نیمه پر لیوان زندگی را ببینید، ما چند پیشنهاد برایتان داریم. سعی کنید این خصلت را در خود ایجاد کنید. کمک کنید هم خودتان و هم همسر و فرزندان تان عینک خوشبینی به چشم بزنید تا ببینید دنیا عجب جای خوبی است. اگر موفق به کسب چنین نگرشی در زندگی‌تان شوید، می‌توانید مطمئن باشید که عمر پیش‌روی‌تان را با خوشبختی،رضایت و آرامش طی خواهید کرد.

به مغزتان فرمان دهید

همانطور که برای آموختن یک ورزش یا یک زبان خارجی، با تمرین و یادگیری مهارت‌های لازم، سعی می‌کنید به هدف مورد نظر برسید، مثبت‌نگری را هم یک هدف در زندگی‌تان قرار دهید. به مغزتان فرمان دهید تا خوبی‌ها و نقاط مثبت را ببیند. روزهای اول شاید کارتان کمی سخت باشد چون شما عادت دارید مسائل را منفی بررسی کنید اما کم‌کم می‌آموزید در هر شرایطی به دنبال نقاط مثبت بگردید.

می‌توانید برای خود تمریناتی را در نظر بگیرید تا ماهیچه‌های مغزتان را برای مثبت‌نگر بودن آماده شود. مثلا هر روز سعی کنید سه نکته زیبا در زندگی‌تان پیدا کرده و روی کاغذ بنویسید. امروز من این تمرین را شروع کردم و نکات مثبتی که به نظرم آمد را نوشتم: می‌توانم راه بروم،پدر و مادرم سلامت هستند و می‌توانم به آنها زنگ بزنم و حال شان را بپرسم، توانایی دیدن رنگ‌های زیبای طبیعت را دارم. با همسرم ارتباط خوبی دارم و حتی این‌که توانستم یک جای پارک خوب مقابل اداره پیدا کنم. وقتی اول صبح به نکات مثبتی که دارید فکر می‌کنید تا شب
به طور ناخود آگاه هر لحظه به نکته جدیدی پی خواهید برد.برای من چنین اتفاقی افتاد و اگر حالا بخواهم نکات مثبتی را که امروز دیدم‌ بیان کنم، خیلی راحت و بدون تامل تا صد نکته را می‌توانم بنویسم. پس از فردا این یادداشت روزانه را انجام دهید.

نیروی کمکی برای روح شما

برای آن‌که روح‌تان بتواند خوبی‌ها را ببیند و به سمت مثبت‌ها حرکت کند نیاز دارد تغذیه شود و بهترین تغذیه برای آن، انجام کارهای آرامش بخش است.

کمک به دیگران، محبت به اطرافیان،دستگیری از یک نیازمند، انجام کارهای خیر و... همه می‌تواند به آرامش روحی و در نتیجه مثبت شدن فضای ذهنی‌تان منجر شود. سعی کنید انسان مثبتی باشید.انجام کارهای خیر و شاد کردن دیگران یکی از نکاتی است که دنیا را زیباتر نشان می‌دهد و کمک می‌کند همه چیز را خوب ببینید.

باورهای سبز، زندگی زیبا

باورهای هر فرد و نوع نگاه او به مسائل باعث می‌شود تحلیل‌های متفاوتی در شرایط زندگی داشته باشد.کسی که به زندگی ابدی اعتقاد دارد و می‌داند هر چیزی در این دنیا به خواست خداوند اتفاق می‌افتد و حساب و کتابی در کار خواهد بود،نگاه زیباتری به زندگی و اتفاقات تلخ و شیرین آن خواهد داشت.

کسی که باور دارد از هر دستی بدهی از همان دست هم پس خواهی گرفت یا هیچ کاری در این دنیا گم نمی‌شود و بایگانی خواهد شد، نگاهش به همه چیز حتی اختلاف باهمسر متفاوت خواهد بود.

شیطنت‌های فکری،کات!

اگر چند روز به خوبی‌ها فکر کردید و از دل هر اتفاقی نکته مثبت آن را بیرون کشیدید،کارتان تمام نشده است، بلکه برای داشتن روحیه مثبت‌نگری باید همیشه در حال مراقبه باشید.مخصوصا زمان‌هایی که حس می‌کنید حال و روز خوشی ندارند و از دنیا و آدم‌های آن بدون جهت طلبکار هستید.

گاهی خستگی،بیماری،تغییرات هورمونی واسترس‌های معمول باعث می‌شود بی‌جهت احساس منفی را تجربه کنید، در چنین مواقعی مقابل آینه بایستید، سعی کنید لبخند بزنید، یک پیامک زیبا برای دوستان تان بفرستید،حال پدر و مادرتان را جویا شویدواگر می‌توانید کاری برای آنها انجام دهید و سعی کنید با شاد کردن دیگران،حال و هوای تان را عوض کنید.واقعا در هر چیزی می‌توان نکته مثبتی پیداکرد. جوینده یابنده است.

مثبت‌نگری از آسمان به دامن کسی نمی‌افتد بلکه باید برای به دست آوردن این خصلت تلاش کنید و نتیجه شیرینش را در زندگی ببینید.

فردا صبح نوشتن سه نکته زیبا فراموش‌تان نشود! زندگی با تمام مشکلاتش پر از زیبایی‌هایی است که فقط باید سعی کنیم دیدن‌شان برایمان عادی نشود و از آنها لذت ببریم.

ندا داوودی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها