بررسی بازار خرید و فروش هود آشپزخانه برای شما که دنبال خرید آن هستید

مطبخی با هواکش نوین

یکی از خصوصیات زندگی آپارتمانی امروز با توجه به کوچک شدن فضا، بحث نزدیک شدن فضای آشپزخانه با دیگر اتاق‌های منزل است که همین موضوع باعث بروز مشکلاتی از جمله زیبایی و البته انتشار بوی طبخ غذا در فضای اطراف شده است.‌
کد خبر: ۸۱۸۱۳۹
مطبخی با هواکش نوین

از این‌رو سازندگان و طراحان صنعتی با استفاده از هواکش‌هایی برای برطرف شدن مشکل یاد شده، اقدام کرده‌اند و در نهایت وسیله‌ای به نام هود به مطبخ منزل راه‌یافته تا علاوه بر تکمیل زیبایی و دکوراسیون آشپزخانه در کاهش انتشار بوی طبخ غذا در منزل عمل کند. اما پرسش اینجاست، چه هودی با چه امکاناتی برای منزل ما مناسب است و باید برای تهیه این وسیله چقدر هزینه کنیم؟ پرسشی که جام‌جم برای یافتن پاسخ مناسب راهی بازار بزرگ تهران در خیابان 15 خرداد شد تا از زیر و بم خرید هود برایتان بگوید.

هود فقط تهویه نیست؟!

هود از دو بخش عمده یعنی بدنه و مکنده تشکیل شده است که به‌ظاهر قرار است صرفا در جهت زیبایی آشپزخانه و خارج کردن بو برای شما کاربرد داشته باشد اما خوب دقت کنید، چون یکی از مهم‌ترین خدماتی که این وسیله برای شما انجام می‌دهد مربوط به نظافت آشپزخانه و در نهایت منزل شماست.

تعجب نکنید! چون با کوچک شدن فضای منازل امروزی معمولا فضای آشپزخانه جزئی از حال یا اتاق نشیمن شده است و این ادغام می‌تواند به نشستن چربی روی دیوارها و وسایل منزل نیز منجر شود. در حالی که وقتی از هود استفاده می‌کنیم قدرت مکش این وسیله علاوه بر خروج گازهای مزاحم، باعث خروج چربی منتشر شده به دلیل طبخ غذا نیز خواهد شد و همین امر در نظافت کلی منزل به شما کمک می‌کند که برای بانوان بسیار مفید و کارآمد است، پس با خریدی مطمئن و اقتصادی نه‌تنها به زیبایی منزل کمک کرده‌ایم بلکه در نظافت آن گامی موثر برداشته‌ایم.

در دنیای مجازی سیر کنید

اگر شما هم جزو آن دسته افراد هستید که برای تهیه هود آشپزخانه خود دنبال گزینه‌ای مناسب بوده و مشغول حساب و کتاب بودجه برای خرید این وسیله هستید، بد نیست قبل از خروج از منزل کمی هم در میان صفر و یک‌های مجازی دنبال انواع و اقسام هود باشید، چون با این کار نه‌تنها برای انتخابی مطمئن فرصت کامل در اختیار دارید بلکه می‌توانید نمونه‌های مختلف هود با طراحی‌های متفاوت و مناسب آشپزخانه‌ را بیابید. بنابراین به جای پوشیدن لباس بد نیست ابتدا رایانه را روشن و در این زمینه جستجو کنید.

انواع هود

به طور کلی هود آشپزخانه به چهار گروه عمده تقسیم‌بندی شده است:

1ـ هودهای زیرکابینتی: این نوع هود به عنوان اولین نمونه از هودهای آشپزخانه مطرح است که توانسته برای ما خدماتی به ارمغان آورد، اما این خدمات خالی از عیب نیز نبوده بلکه صدای زیاد و بازدهی کم این نوع هود باعث شد تا طراحان دوباره دست به کار شده و نمونه‌های نوینی را به بازار ارائه کنند.

2ـ هودهای شومینه‌ای: دلیل انتخاب این نام برای هودهای یادشده این است که شکل ظاهری آنها کاملا یادآور شومینه است که البته در راندمان و بازدهی آن نیز بی‌تاثیر نبوده است، چون شکل خاص هواکش این نوع هود خود به خود در جریان هوا به سمت خارج کمک می‌کند. این نوع هود که امروز بسیاری از آن استفاده می‌کنند دارای مزایای متفاوتی مثل کاهش صدا، راندمان بالا، قابلیت استفاده از تجهیزات تزئینی و اضافه نیز است.

3ـ هودهای جزیره‌ای: این نوع هود در واقع نسل جدید همان هودهای شومینه‌ای است که با توجه به سلیقه‌ها و نیازهای متفاوت متقاضیان طراحی شده‌است، از این‌رو در اصل تغییر عمده‌ای ندارد و صرفا در چگونگی طراحی آن تغییراتی مفید صورت گرفته است تا زیبایی هر چه بیشتری به آن بدهد. مزیت آن کاهش قابل ملاحظه صداست، چون موتورهای مکش آن خارج از محیط داخلی نصب شده‌ است.

4ـ هودهای مخفی: آخرین نسل هودهای آشپزخانه است که روانه بازار شده و نظر بسیاری را به خود جلب کرده‌است. این نوع هود به هود بی‌صدا نیز معروف شده و فرمان‌پذیری صوتی آن توانسته به محبوبیت این وسیله بیفزاید.

تجملی فکر نکنید

دیدن امکانات بسیار و تجهیزات اضافه در هودهای جدید مثل، کنترل از راه دور، سیستم تلسکوپی، انواع نور، صفحه نمایش لمسی و ده‌ها مورد دیگر هرگز نشانه کیفیت و کارکرد بالای هود نیست بلکه در بسیاری از موارد هر یک از این امکانات صرفا به صورتحساب شما می‌افزاید و هیچ کاربرد دیگری برایتان ندارد. بنابراین قبل از انتخاب خوب دقت کنید که گزینه‌های کاربردی و مفید را انتخاب کنید.

پاکیزگی هود ‌

همان‌طور که می‌دانیم یکی از وظایف هود در آشپزخانه، کمک کردن به تمیز نگهداشتن محیط از آلاینده‌هاست، اما این وسیله خود نیز برای کارآمد بودن و بهره‌وری بالا نیازمند نگهداری و تمیز کردن است. این در حالی است که معمولا کاربران با نحوه نگهداری و نظافت آن زیاد آشنا نیستند و تا زمانی که با مشکل مواجه نشوند به استفاده از این وسیله ادامه می‌دهند. اما فراموش نکنید تمیز نگه داشتن آشپزخانه و وسایل آن به دلایل بهداشتی اهمیت زیادی دارد، زیرا بیماری‌های زیادی از طریق وسایل موجود در آشپزخانه به فرد منتقل می‌شود. چون هود آلودگی موجود در هوا را به سمت خود می‌کشد، به همین خاطر داخل هود فضای مناسبی برای رشد کپک‌ها و باکتری‌هاست. از این‌رو دست‌کم ماهی یک بار، بویژه اگر از کباب‌پز استفاده می‌کنید، هود را تمیز کنید. این موضوع با تعویض فیلتر و تمیز کردن منفذهای هود با استفاده از مایع چندکاره و تمیز‌کننده صورت می‌گیرد. بهترین راهکار برای شست‌وشوی فیلتر فلزی هود استفاده از آب ولرم و مایع شوینده است. برای نتیجه بهتر می‌توانید این قطعه را برای دو ساعت در محلول آب و مواد شوینده قرار داده و بعد با فرچه بشویید.

نکاتی برای کارکرد بهتر هود

1ـ هنگام پخت و پز حتما هود را با دور کم روشن کنید، چون حرارت جمع شده داخل این وسیله می‌تواند به کاهش عمر مفید قطعات منجر شده و مشکلاتی را در آینده برای شما ایجاد کند.

2ـ اگر هود دارای سنسور نشت گاز است بدون درنگ آن را روشن کنید، چون این سنسور ممکن است زندگی دوباره برایتان به ارمغان آورد.

3ـ بهترین فاصله مناسب برای نصب هود بالای اجاق گاز بین 50 تا 60 سانتی‌متر است.

4ـ دریچه خروجی هود را متناسب با قدرت هود در نظر بگیرید، چون اگر این خروجی مناسب نباشد باعث ایجاد صدای اضافه هود هنگام کار کردن خواهد شد. این درحالی است که خروجی 12 تا 15 سانتی‌متر مربع ‌ بهترین گزینه است.

قیمت برخی انواع هود در بازار

اقتصاد

عماد عزتی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها