تعداد تلفات انفجار شمال بغداد به ۱۲۰ کشته و ۱۳۰ زخمی افزایش یافت

عید فطر عراقی‌ها رنگ خون گرفت

تروریست‌های تکفیری داعش روز عید فطر را برای مردم عراق با خون درآمیختند. همین موضوع موجب شد تا مقامات محلی به جای اجرای مراسم جشن به مناسبت روز عید فطر سه روز در این کشور عزای عمومی اعلام کنند. یک خودروی بمبگذاری شده شب عید فطر در بازاری در منطقه خان بنی سعد واقع در شمال بغداد منفجر شد که براساس آخرین آمارها، در جریان این حادثه تروریستی تاکنون 120 نفر از مردم عراق کشته و 130 نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند که در میان آنها چند زن و کودک نیز به چشم می‌خورند.
کد خبر: ۸۱۸۰۲۱

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در واکنش به این حادثه تلخ گفت: این جنایت در انتقام از پیروزی‌ها و دستاوردهای اخیر ارتش صورت گرفته است.

وی متعهد شد عاملان این حادثه تروریستی را مجازات کند. این حادثه در شرایطی رخ می‌دهد که نیروهای مردمی عراق به همراه ارتش، عملیات بزرگی را برای آزادسازی دو شهر مهم فلوجه و الرمادی آغاز کرده‌اند. این دو شهر از کانون‌های اصلی گروه‌های تروریستی در عراق به شمار می‌رود.

دیروز یک مقام امنیتی عراق اعلام کرد: 57 نفر از اعضای گروهک داعش در خلال درگیری‌های سخت با نیروهای امنیتی عراق در شرق الرمادی، مرکز استان الانبار کشته شدند.

ابراهیم الفهداوی، رئیس کمیته امنیتی در شورای شهر الخالدیه واقع در الانبار گفت: نیروهای امنیتی متشکل از ارتش، پلیس اتحادیه، پلیس محلی و نیروهای واکنش سریع در عملیات خود در شرق الرمادی که از دو منطقه حصیبه و‌ الضیق آغاز شده، پیشروی داشته‌اند. وی افزود: نیروهای امنیتی با اعضای داعش در شرق الرمادی درگیری‌های سختی داشته‌اند و علاوه بر این مواضع آنها را با شلیک توپخانه‌ای، موشک‌انداز و خمپاره هدف قرار دادند که به کشته شدن 57 نفر از آنها منجر شد. در این عملیات پنج نیروی امنیتی زخمی شدند.

الفهداوی تصریح کرد: نیروهای امنیتی از محور شرقی برای ورود به شهر الرمادی پیشروی داشته‌اند، اما بمب‌هایی که داعش کار گذاشته و خانه‌هایی را که آنها بمبگذاری کرده‌اند مانع از پیشروی سریع آنها شده است.

بر همین اساس یک مقام امنیتی در ارتش عراق نیز گفت: نیروهای امنیتی و حشد الشعبی (نیروهای داوطلب مردمی) عملیات نظامی خود برای آزادی کامل ناحیه الصقلاویه در شمال فلوجه را ادامه می‌دهند. وزارت دفاع عراق دوشنبه هفته گذشته آغاز عملیات نظامی برای آزادی استان الانبار را اعلام کرده بود.

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق پنجشنبه هفته گذشته تصریح کرد که مرحله اول عملیات در این استان به اهداف خود رسیده است و نیروهای امنیتی عزم خود را برای آزادی دو شهر الرمادی و الفلوجه جزم کرده‌اند.

در همین رابطه آیت‌الله سیستانی، مرجع شیعیان در عراق از جامعه بین‌المللی خواست بغداد را به سلاح‌های پیشرفته بیشتری برای مقابله با داعش مجهز کنند.

شیخ عبدالمهدی الکربلایی به نقل از آیت‌الله سیستانی از کشورهای همسایه خواست با بستن مرزهای خود به روی تروریست‌های خارجی برای پیوستن به داعش و جبهه النصره در عراق و سوریه آب به آسیاب دشمن نریزند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها