جام جم آنلاین گزارش می دهد؛

یخ روابط با اروپا ذوب شده اما...

وزیر اقتصاد آلمان روز یکشنبه (امروز) در صدر هیئتی اقتصادی وارد تهران شد.
کد خبر: ۸۱۸۰۱۲
وزیر اقتصاد آلمان وارد تهران شد

به گزارش خبرگزاری رویترز، زیگمار گابریل Sigmar Gabriel وزیر اقتصاد آلمان روز یکشنبه در صدر هیئتی اقتصادی وارد ایران شد. او نخستین سیاستمدار غربی بلندپایه به شمار می رود که پس از امضا موافقتنامه هسته ای بین ایران و قدرت های جهان وارد تهران شده است.
گابریل با سفر به تهران در صدر هیئتی بازرگانی و صنعتی پیامی قاطع ارسال کرده است مبنی بر اینکه آلمان خواستار احیای فوری روابط اقتصادی و سیاسی با ایران پس از بن بست 12 ساله برسر برنامه هسته ای این کشور است.
براساس موافقتنامه ای که روز سه شنبه بین ایران و شش قدرت جهان یعنی آمریکا ، روسیه ، چین ، انگلیس ، فرانسه و آلمان به دست آمد تحریم های آمریکا ،‌ اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران در ازای اعمال محدودیت های طولانی مدت بر فعالیت های هسته ای این کشور لغو خواهد شد.
گابریل پیش از آغاز سفر به ایران گفت توافق به دست آمده بین گروه سه به اضافه سه ( سه کشور اروپایی فرانسه ، انگلیس و آلمان به اضافه آمریکا ، روسیه و چین ) زمینه را برای عادی سازی روابط اقتصادی با ایران فراهم کرده است.
گابریل در این سفر سه روزه با حسن روحانی رئیس جمهور ایران و برخی دیگر از وزیران این کشور دیدار خواهد کرد.
وی در مصاحبه با روزنامه آلمانی بیلد گفت از این سفر برای مطرح کردن این پیشنهاد استفاده خواهد کرد که آلمان می تواند به عنوان میانجیگر بین ایران و دشمن دیرینه این کشور یعنی اسرائیل ایفای نقش کند.
وی تصریح کرد موافقتنامه هسته ای به دست آمده نخستین گام در جهت عادی سازی روابط با ایران بود. (خبرگزاری صداوسیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها