تعداد بازیکنانی همانند رایان گیگز یا فرانچسکو توتی که تا آخرین روز فوتبالشان در باشگاه محبوبشان به میدان رفتند قابل توجه است، اما به همان اندازه و حتی بیشتر اسطوره‌هایی وجود دارند که با دلخوری و ناراحتی از باشگاه‌های خود جدا می‌شوند. این اسطوره‌ها پس از سال‌ها یکه‌تازی و افتخارآفرینی در باشگاه خود ابرهای تیره و تار را بالای سر خود می‌بینند.
کد خبر: ۸۱۸۰۰۵

برخی سران باشگاه‌های بزرگ نیز نمی‌توانند تحمل کنند یک بازیکن فقط به دلیل اسطوره بودن و محبوب بودن در باشگاه بماند آن هم در حالی که دیگر چیزی در زمینه فنی برای ارائه کردن ندارد. از سویی برخی اسطوره‌ها نیز با وجود این که هنوز در اوج بودند به دلیل اختلاف با سیاست‌های مدیران باشگاه یا اختلاف با سرمربی تصمیم به ترک باشگاه محبوب خود گرفتند. البته یک موضوع دیگر باقی می‌ماند. برخی اسطوره‌ها در شرایطی باشگاه‌های خود را ترک کردند که هیچ‌کس مایل به این اتفاق نبود، جز خود همان بازیکن. با این شرایط این بازیکن چهره‌ای مخدوش نزد هواداران پیدا می‌کرد. دلیل تصمیم آنها چیزی جز پیشنهاد مالی بهتر نبود.

1 ـ پائولو مالدینی (میلان)

مالدینی به عنوان برترین بازیکن تاریخ باشگاه میلان شناخته می‌شود، اما به دلیل مخالفت با مدیران میلان از جمله گالیانی ترجیح داد برای همیشه به کار خود در این باشگاه پایان دهد. مالدینی سال 2005 در حالی با میلان وداع کرد که با برخی مدیران این باشگاه اختلاف پیدا کرده بود. مالدینی هنوز هم حاضر نیست در این باشگاه کار اجرایی داشته باشد هر چند اکنون روابط باشگاه و این اسطوره محبوب بهتر شده است.

2 ـ‌ روی کین (منچستریونایتد)

دلیل اصلی جدایی اسطوره ایرلندی یونایتد این بود که او با هم‌تیمی‌هایش اختلاف داشت و واضحا از عملکرد فنی آنها انتقاد می‌کرد. روی کین البته ارتباط چندان صمیمانه‌ای هم با فرگوسن نداشت. او پس از 12 سال درخشش در این تیم با دلخوری جدا شد. البته روی کین با تمام چالش‌هایی که در این باشگاه داشت اکنون به عنوان یکی از اسطوره‌های یونایتد شناخته می‌شود.

3 ـ دیوید بکام (منچستریونایتد)

همه به او می‌گفتند به رئال نرود؛ از هم‌تیمی‌ها و خانواده و دوستان گرفته تا هواداران و مربیان، اما روابط تیره و تار با فرگوسن که اختلاف شدیدی با ویکتوریا همسر دیوید بکام داشت کار خودش را کرد و اسطوره خوش‌پوش و خوش‌قیافه را به رئال فرستاد. هیچ یک از هواداران یونایتد راضی به این انتقال نبودند، اما زندگی جدید در مادرید کهکشانی برای بکام و همسر جویای شهرتش چالش جدیدی بود.

4 ـ یوهان کرایف (آژاکس)

مسائلی همچون بازوبند کاپیتانی و دستمزد باعث شد کرایف در سال 1973 آژاکس را ترک کند و به بارسلونا برود این در حالی است که هواداران مخالف شدید این انتقال بودند. او اما دوباره به آژاکس برگشت اما باز هم بر سر مسائل مالی به مشکل برخورد و دوباره این باشگاه را در سال 1983 ترک کرد.

5 ـ فرناندو هیرو (رئال‌مادرید)

تنها چیزی که یکی از برترین مدافعان تاریخ رئال‌مادرید را از این باشگاه جدا کرد بالا رفتن سن او بود. مدیران رئال‌مادرید در سال 2003 به این نتیجه رسیدند که این اسطوره دیگر نمی‌تواند مثل گذشته کارایی فنی داشته باشد. بنابراین چاره‌ای جز کنار گذاشتن او ندیدند. برای هیرو هیچ‌چیز بدتر از این نبود که پس از سال‌ها حضور در مادرید این‌گونه عذر او خواسته شود. البته هیرو سال‌ها بعد دوباره به رئال بازگشت. او فصل گذشته دستیار آنچلوتی بود، اما با اخراج این مربی وی نیز دوباره از رئال جدا شد.

6 ـ الساندرو دل پیرو (یوونتوس)

آگنلی، رئیس سابق باشگاه یوونتوس همیشه حمایت دل پیرو را پشت سر خود می‌دید، اما آندره خواهرزاده آگنلی که با کمک روابط کاندیدای ریاست باشگاه شد به هیچ عنوان حمایتی از دل پیرو ندید. آندره آ بعدها این حمایت نکردن دل پیرو را نفوذ در تصمیم سران باشگاه یوونتوس مبنی بر تمدید نکردن قرارداد او جبران کرد. دل پیرو به هیچ عنوان مایل نبود از بانوی پیر تورین (لقب یوونتوس) جدا شود، اما چاره‌ای هم نداشت.

7 ـ سول کمپل (تاتنهام)

هواداران تاتنهام او را خائن می‌نامند. سول کمپل به دلیل یک قرارداد چرب و نرم‌تر راضی شد باشگاه خود تاتنهام را ترک کند و راه آرسنال را در پیش بگیرد. این انتقال جنجالی در سال 2001 اتفاق افتاد. سال‌ها بعد از این که کمپل آرسنال را ترک کرد گفت اگر زمان به گذشته برگردد هرگز تاتنهام را ترک نمی‌کرد و تا پایان عمر به این باشگاه وفادار می‌ماند. او از رده‌های سنی پایین برای تاتنهام بازی می‌کرد تا در نهایت به ترکیب بزرگسالان رسید.

8 ـ ایکر کاسیاس (رئال‌مادرید)

کاسیاس نمی‌خواست از رئال برود، اما نیمکت نشینی ها، توهین‌های هواداران به دلیل عملکرد ضعیف و همچنین رد پذیرش درخواستش مبنی بر افزایش حقوق باعث شد تا او 11 جولای برای همیشه رئال را ترک کند و به پورتو برود. اکانت رسمی باشگاه رئال‌مادرید در توئیتر با آنفالو کردن حساب کاسیاس پس از جدایی تیر آخر را به این سنگربان اسطوره‌ای زد. مادر کاسیاس نیز بشدت از سران رئال‌مادرید انتقاد کرد که چرا چنین رفتاری با پسرش داشته‌اند. کاسیاس در نشست خبری وداع خود با رئال پیش از آغاز صحبت‌هایش اشک ریخت.

منبع: سایت گل

ورزش

مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها