رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خبر داد:

رتبه نخست کشف مواد مخدر توسط ایران

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۲۱ تن و ‏‏۵۹۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در کشور طی دو هفته گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۱۷۹۱۸
کشف ۲۲ تن انواع مواد مخدر طی دو هفته گذشته

اسدالله هادی نژاد گفت: کل کشفیات موادمخدر در این مدت ۲۱۵۹۰ کیلوگرم و بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ‏‏‏۱۷۹۸۴‏ کیلوگرم بوده است که ۸۳ درصد از مجموع کشفیات را شامل می شود.

وی افزود: در این مدت نیز ‏‏۲۳۱۶‏ کیلوگرم حشیش، ‏‏‏۳۷۸‏‏ کیلوگرم هروئین، ‏‏۲۲۰‏ کیلوگرم پیش‌ساز و ‏۱۵۴‏ کیلوگرم شیشه کشف و ضبط شده است.

معاون مقابله با عرضه ستاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ‏‏۶۷۵‏ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشف مواد به ازای هر عملیات نیز بالغ بر ‏۳۲‏ کیلوگرم است.

هادی نژاد با بیان اینکه بالغ بر ۸۷ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هشت استان کشور است،‌ افزود: بیشترین کشفیات مواد مخدر با ‏‏۷۶۶۱ ‏کیلوگرم مربوط به استان کرمان است که ‏‏۳۵ درصد کل کشفیات استان‌ها را شامل می‌شود، پس از آن سیستان و بلوچستان با ‏۳۶۵۳‏ کیلوگرم، یزد با ۱۶۶۸ کیلوگرم، اصفهان با ۱۴۵۷ کیلوگرم، خراسان رضوی با ۱۲۷۶ کیلوگرم، فارس با ۱۲۶۰ کیلوگرم، هرمزگان با ۱۱۴۱ کیلوگرم و و خراسان جنوبی با ۷۶۹ کیلوگرم ‏‏در رتبه بعدی قرار دارند.‏

به گفته وی، در این مدت، ‏‏۷۸۱۶ ‏متهم دستگیر شده‌اند که از این تعداد ‏‏۵۴۵۲‏ نفر مربوط به اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده بودند و مابقی متهمان ‏‏۳۱۹۹ ‏نفر بوده‌اند که ‏‏۳۰۵۷‏ نفر از آنان مرد و ‏۱۴۲‏ نفر زن هستند، همچنین در این مدت ‏۲۴۶ دستگاه خودرو، ۲۲ دستگاه موتور سیکلت، ۱۴ قبضه سلاح ‏توقیف شد.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در راستای اجرای عملیات پاکسازی مناطق آلوده در ۲۵ استان کشور ۲۲۵ نفر قاچاقچی ۲۳۷۱ متهم توزیع کننده و خرده فروش و ۲۸۵۶ نفر معتاد متجاهر دستگیر شدند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها