شمار قربانیان انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در یکی از بازارهای شلوغ استان دیالی عراق از مرز ۱۱۵ شهید و ۱۷۰ زخمی هم گذشت.
کد خبر: ۸۱۷۹۰۹
شمار شهدای انفجار تروریستی در عراق ۱۱۵ نفر شد

در پی انفجار یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده که روز گذشته در منطقه خان بنی سعد در جنوب بعقوبه واقع در استان دیالی به وقوع پیوست، بیش از 115 غیر نظامی به شهادت رسیده و بیش از 170 تن دیگر نیز زخمی شدند.

همچنین منابع خبری و پزشکی و امنیتی عراق از ناپدید شدن شمار زیادی در پی این انفجار خبر دادند.

گفته می‌شود که این خودروی بمب‌گذاری شده حامل دست کم سه تن مواد منفجره بوده که در یک بازار محلی در منطقه خان بنی سعد منفجر شده است.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار تروریستی را بر عهده گرفت.

در این اقدام تروریستی حداقل 50 باب مغازه به صورت کامل منهدم شده و بیش از 70 دستگاه خودرو هم به صورت کامل از بین رفته است.

محمد الحمدانی، نایب رئیس شورای استان دیالی امروز شنبه درباره این انفجار تروریستی گفت: آمار نهایی انفجار تروریستی منطقه بنی‌سعد از 200 کشته و زخمی فراتر رفته است، و به دلیل شدت انفجار دست کم 20 تن مفقود الاثر شده‌اند.

وی افزود: هم اکنون می‌توان گفت در نتیجه این انفجار تروریستی که در منطقه بنی سعد در 20 کیلومتری جنوب غرب بعقوبه روی داده و شامگاه دیروز حاصل شد، بیش از 90 نفر کشته و تاکنون بیش از 125 نفر نیز زخمی شده‌اند که ده‌ها تن از مجروحان به دلیل شدت جراحات وارده ممکن است به شمار کشته‌ها افزوده شوند.

الحمدانی گفت: آن چه دیشب در بازار بنی سعد روی داد جنایتی هولناک در حق مردم بی دفاع و بی‌گناه است، و برای تحقیق در خصوص ماهیت این اقدام تروریستی کمیته‌ای عالی تشکیل خواهد شد.

از سوی دیگر سمیره الزبیدی عضو شورای استان دیالی در خصوص این انفجار گفته بود: این اقدام تروریستی را می‌توان هولناک ترین اقدام تروریستی سال جاری در استان دیالی عنوان کرد.

این درحالی است که مثنی التمیمی استاندار استان دیالی عراق دیروز برای مدت سه روز عزای عمومی اعلام کرد و دستور داد تمام مراسم جشن عید سعید فطر در این استان به حرمت خون کشته‌های این اقدام تروریستی منع شود.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها