یک نظامی مطلع یمنی گفت: حملات متجاوزان وطرفداران دولت مستعفی که از سوی عربستان حمایت می شوند، در عدن خنثی شد.
کد خبر: ۸۱۷۹۰۰
حمله متجاوزان به عدن خنثی شد

شبکه خبری المیادین روزشنبه گزارش داد، یک منبع مطلع یمنی از شکست عملیات اشغال عدن ازسوی نیروهای متجاوز حمایت شده از سوی عربستان و طرفداران عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن خبر داد.

این منبع نظامی به المیادین گفت: ارتش و نیروهای مردمی انصارالله جلوی پیشروی طرفداران هادی به عدن را گرفتند.

این منبع نظامی که نام وی در گزارش ذکر نشده افزود: حمله هواپیماهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان درمنطقه التواهی خنثی شد و تعدادی از ادوات نظامی و دفاعی اماراتی منهدم گردید و 10 تن از افراد مسلح از جمله یکی از فرماندهان عالی رتبه دستگیر شد.

برپایه این گزارش، ارتش یمن ونیروهای مقاومت مردمی انصارالله همچنین تعدادی خودروهای زرهی، موشک و وسایل نقلیه حرارتی را تصرف کرده و نیروهای دشمن را مجبور به عقب نشینی کردند.

منبع نظامی یمنی گفت: درگیری های نظامی همچنان در خور مکسر و منطقه العریش جریان دارد وارتش وکمیته های مردمی تجمع افراد مسلح دراطراف فرودگاه بین المللی عدن را محاصره کرده اند.

براساس این گزارش، درگیری های سختی نیز هم اکنون دراطراف فرودگاه جریان دارد.

وی گفت: عملیات موسوم به تیر طلایی با هدف تصرف شهر عدن با شکست مواجه شده و ارتش و نیروهای مردمی همچنان بر این منطقه مسلط هستند.

عربستان به منظور بازگرداندن رییس جمهوری فراری ومستعفی یمن به این کشور و سلطه بر آن با ائتلاف 9 کشور عربی از 6 فروردین اقدام به حملات گسترده و محاصره دریایی زمینی و هوایی یمن کرد.

حملات بی نتیجه عربستان علیه یمن با سکوت مجامع جهانی همراه بوده وریاض بدون توجه به وضعیت مردم یمن با وجود آن که چند بار آتش بس یکجانبه اعلام کرد ولی همچنان این کشور را هدف حملات خود قرار داده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها