روزنامه‌های سراسری‌، جمع‌بندی مذاکرات را چگونه اطلاع‌رسانی کردند؟

نبرد تیترها در پایان مذاکرات

رسانه ها و بویژه خبرگزاری های غربی اعلام کرد: آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران روز شنبه گفت، توافقنامه هسته ای موجب تغییر موضع ایران در قبال مستکبر نخواهد شد.
کد خبر: ۸۱۷۸۹۷
بازتاب اظهارات رهبر معظم انقلاب در رسانه های غربی

به گزارش فرانس پرس، آیت الله خامنه ای در سخنانی در مراسم نماز عید فطر گفت : توافقنامه امضا شده با قدرت جهانی در حمایت ایران از دولت های سوریه و عراق و مردم مظلوم یمن و بحرین و فلسطینی ها تغییری ایجاد نمی کند.

خبرگزاری رویترز نیز اعلام کرد، آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران روز شنبه گفت که با وجود توافق هسته ای با قدرت های بزرگ، سیاست مخالفت ایران با آمریکای مستکبر تغییر نخواهد کرد.

به گزارش رویترز، آیت الله خامنه ای در مراسم نماز عید فطر تهران گفت:« چه این توافق(هسته ای) تصویب یا رد شود، ما هیچگاه از حمایت از دوستانمان در منطقه و مردم فلسطین، یمن، سوریه، عراق، بحرین و لبنان دست برنخواهیم داشت. حتی پس از این توافق هم سیاست ما نسبت به آمریکای مستکبر تغییر نخواهد کرد».

آیت الله خامنه ای افزو : آمریکایی ها می گویند آنها از دستیابی به سلاح هسته ای بازداشته شدند. آنها می دانند که این حقیقت ندارد. ما فتوایی داریم که طبق شریعت اسلامی، تسلیحات هسته ای را ممنوع کرده است و این هیچ ارتباطی با مذاکرات هسته ای ندارد.

به گفته رهبر عالی ایران، شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در راهپیمایی هفته گذشته درحمایت ازفلسطینی ها نشان دهنده تفکر و جنبش در فضای کشور بود.

آیت الله خامنه ای خاطر نشان کرد : بارها گفته ایم که درباره مسایل منطقه ای و بین المللی و نیز مسایل دوجانبه با آمریکا مذاکره نمی کنیم. در موارد استثنایی مانند برنامه هسته ای که به نفع ما باشد، با آمریکا مذاکره می کنیم. سیاست های آمریکا در منطقه کاملا در نقطه مقابل سیاست های ایران قرار دارد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز روز شنبه در انعکاس سخنان آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب درنماز عید فطر نوشت : رهبر عالی ایران بر تداوم حمایت های تهران از دوستانش تاکید کرد.

به نوشته آناتولی رهبر عالی ایران در بعد از امضای قرارداد هسته ای برای اولین بار در این زمینه اعلام نظر کرد.

آناتولی افزود: رهبر عالی ایران بر این نکته که سیاست منطقه ای ایران تغییر نخواهد یافت تاکید کرد و متن قرارداد چه تایید بشود و چه تایید نشود ما از حمایت هایمان از دوستانمان دست برنخواهم داشت.

به نوشته آناتولی رهبر عالی ایران همچنین از عدم تغییر سیاست ایران در مقابل آمریکا نیز سخن به میان آورد و گفت: سیاستهای آمریکا و ایران در منطقه دیدگاه هایی متفاوت با یکدیگر دارند .

پایگاه های مختلف اینترنتی نیز به نقل از آناتولی سخنان رهبر معظم انقلاب را با تیترهای مختلف پوشش داده اند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها