همزمان با چهارصدمین سال درگذشت ویلیام شکسپیر در سال ۲۰۱۶، جشنواره موسیقی گلایندبورن میزبان ۲ اپرا برگرفته از ۲ نمایشنامه این نویسنده و شاعر شهیر انگلستان خواهد بود.
کد خبر: ۸۱۷۸۸۴
اپراهایی از آثار شکسپیر در جشنواره موسیقی گلایندبورن اجرا می‌شود

در سال ۲۰۱۶ و در چهارصدمین سال درگذشت ویلیام شکسپیر، جشنواره موسیقی گلایندبورن میزبان ۲ اپرا برگرفته از نمایشنامه‌های «هیاهویی برای هیچ» و «رویای نیمه‌شب تابستان» می‌شود.

اپرای تازه تولید شده «بآتریس و بندیکت» اثر هکتور برلیوز آهنگساز فرانسوی است که برداشتی از نمایشنامه «هیاهویی برای هیچ» نوشته شکسپیر است. کارگردانی این اپرا بر عهده رابین تیسیاتی است.

تیسیاتی درباره این اپرا چنین گفته است: در اپرای «بآتریس و بندیکت» ما شاهد واکنش عشق عظیم برلیوز به شکسپیر هستیم. این اپرا یک قطعه جادویی و هیجان انگیز، دارای ساختار و شور و اشتیاق است که می‌تواند کار بزرگ و درخشانی در زمینه اجرای یک اپرای کاملا صحنه‌ای در جشنواره «گلایندبورن» باشد.

استفانی دی اوستراک، خواننده سوپرانوی فرانسوی ایفای نقش بآتریس و پائول اپلبی خوانند تنور آمریکایی ایفای نقش بندیکت را در اپرای «بآتریس و بندیکت» بر عهده دارند.

اپرای «رویای نیمه شب تابستان» که تولیدی از اقتباس مردم‌پسند پیتر هال در سال ۱۹۸۱ است، با حضور کاتلین کیم خواننده سوپرانو در نقش تیتانیا، تیم مآد خواننده تنور در نقش ابرون و متیو راس خواننده باس در نقش باتوم اجرا خواهد شد.

جشنواره موسیقی «گلایندبورن» در سال ۲۰۱۶ در ماه مه سال آینده برگزار خواهد شد.

این جشنواره در سال ۲۰۱۵ در ماه آگوست (مرداد و شهریور) برگزار می‌شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها