امروز، روز دریای خزر است؛ دریایی که این روزها آلودگی به جای حیات درآن موج می‌زند

غرق شدن زندگی در خزر

وضعیت آب‌وهوای کشور در تعطیلات عید فطر

هشدار نسبت به خطر غرق شدن در دریای خزر

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران و آب گرفتگی معابر در برخی جاده های استان های شمالی کشور خبر داد و نسبت به خطر غرق شدن در دریای خزر به شناگران هشدار داد.
کد خبر: ۸۱۷۸۵۹
هشدار نسبت به خطر غرق شدن در دریای خزر

احد وظیفه با بیان این مطلب افزود: امروز آسمان نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با بارش باران و رگبار موقت، رعدوبرق و وزش باد در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و آسمان ابری درگیلان، مازندران و گلستان است و بارش در اردبیل و گیلان قابل توجه خواهد بود. همچنین بارش پراکنده باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد در استانهای کردستان، زنجان، ارتفاعات مرکزی البرز و خراسان شمالی پیش بینی می شود.

به گفته وی، فردا و روز یکشنبه بارش متناوب باران گاهی با احتمال رعدوبرق و وزش باد در استانهای گیلان، مازندران و گلستان و ارتفاعات مرکزی البرز خواهد بود که در برخی نقاط بطور موقت این وضعیت با بارش شدید پیش بینی می شود. همچنین بارش پراکنده باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، قزوین و خراسان شمالی و از بعد از ظهر یکشنبه بارش باران و وزش باد همراه با رگبار و رعد و برق موقت در البرز، تهران و سمنان پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز دوشنبه نیز بارش متناوب باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد در استان های گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات مرکزی البرز و گاهی بارش باران و وزش باد یا رگبار و رعد وبرق در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، همدان زنجان، قزوین، البرز ، تهران و سمنان رخ می دهد.

وظیفه تصریح کرد: با توجه به انتظار مواج شدن دریا به سبب رخداد بارش و وزش باد در سواحل دریای خزر و گاهی تشدید آن به سبب افزایش جریانهای شمالی از روز شنبه تا دوشنبه اقدامات لازم برای خودداری از شنا در سواحل خزر و جلوگیری از خسارات جانی در نظر گرفته شود.

وی افزود: با توجه به پیش بینی بارش باران از روز شنبه تا دوشنبه در جاده های کوهستانی البرز به ویژه ارتفاعات مرکزی البرز، احتمال تشدید ترافیک عبوری به سبب بارندگی وجود دارد و توصیه می شود تمهیدات لازم برای تردد در مناطق یاد شده بکار گرفته شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تأکید کرد: به دلیل گذر موج تراز میانی جو از نیمه شمالی کشور و همچنین استقرار مرکز پرفشار در سواحل شمالی کشور که باعث ایجاد جریان های شمالی در سواحل دریای خزر می شود ، برای روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد و احتمال رخداد آب گرفتگی معابر عمومی در مناطق مذکور پیش بینی می شود.

به گفته وی، روز جمعه رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت به سبب رشد ابرهای جوششی در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و جنوب غرب زنجان پیش بینی می شود روز شنبه بارش متناوب باران گاهی با احتمال رعدوبرق و وزش باد در استان های گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات مرکزی البرز، در برخی نقاط بویژه گیلان می تواند با آبگرفتگی معابرعمومی و رگبار و رعدوبرق و وزش باد در اردبیل، غرب آذربایجان شرقی، خراسان شمالی همراه باشد.

وظیفه یادآور شد: روز های یکشنبه و دوشنبه بارش متناوب باران گاهی با احتمال رعدوبرق و وزش باد در استان های گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات مرکزی البرز. در شرق گیلان و غرب و شرق مازندران با احتمال آبگرفتگی معابر عمومی پیش بینی می شود. علاوه بر این انتظار رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت به سبب رشد ابرهای جوششی در اردبیل، خراسان شمالی، شمال سمنان، زنجان، جنوب آذربایجان شرقی، قزوین، شمال همدان، شمال مرکزی، قم، البرز و تهران وجود دارد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: در این مدت کشاورزان بایستی از انجام هرگونه عملیات محلول پاشی و سم پاشی خودداری کرده، در شالیزارهایی که به مرحله گلدهی و خوشه دهی رسیده اند نسبت به باز بودن راه آب مزارع اطمینان حاصل کرده و در مزارعی که به مرحله گلدهی و خوشه نرسیده اند نسبت به بسته بودن راه آب و استفاده ازآب باران اقدام کنند.

وی گفت: در مزارع پیش رس شالی استانهای مازندران و گلستان در صورت آماده بودن شرایط نسبت به برداشت و انتقال به مکان های مسقف اقدام شود، محصولات برداشت شده به مکان های مسقف و سر پوشیده منتقل، کندوهای زنبورعسل به مناطق مسقف حمل، از محکم بودن دیواره استخرهای پرورش ماهیان گرم آبی جهت جلوگیری از سرریز آب اطمینان حاصل شده و در چرای دام در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان های شمال غرب والبرز به دلیل مخاطره رعد و برق احتیاط لازم شود.

وظیفه تصریح کرد: فردا آسمان تهران کمی ابری، بعد از ظهر با افزایش ابر و وزش باد، در آخر وقت نیز باد و گرد و خاک و احتمال بارش‌های پراکنده همراه است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت نیز ۳۸ و ۲۵ درجه سانتی گراد خواهد بود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها